Khamis, 3 November 2016

TANGGUNG SENDIRI







SOALAN

APAKAH

INDUSTRI

BUAT LOGO 

INI HARAM

ATAU HAHAL?

Logo halal baharu akan kelirukan pengguna, kata timbalan menteri

 | November 2, 2016
Tajuddin berkata, logo halal sedia ada yang dikeluarkan Jakim sudah memadai, malah ia turut mendapat pengiktirafan antarabangsa.

PASIR SALAK: Malaysia tidak memerlukan logo halal baharu untuk memasarkan produk Muslim kerana ia hanya akan mengelirukan pengguna, kata timbalan menteri pertanian dan industri asas tani.
Tajuddin Abdul Rahman berkata, logo halal sedia ada yang dikeluarkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) sudah memadai, malah ia turut mendapat pengiktirafan antarabangsa.
“Pakai saja logo halal sedia ada daripada Jakim,” katanya , hari ini.
Tajuddin mengulas cadangan Ahli Parlimen Padang Besar, Zahidi Zainul Abidin untuk kerajaan mewujudkan logo halal khusus bagi produk yang dikeluarkan usahawan industri kecil dan sederhana Islam.

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
HARAM NI APA? 



--------------

3 ulasan:

anon oi berkata...


Another cadangan bangang dari orang bangang dikesan...

Terima kasih tok tt... kerana dapat menghidu awal juak2 bangang nie...

Kadang2 dia org tak sedar, yg dia org nie berlebihan dlm urusan bangang nie....

Tanpa Nama berkata...

Haramjadah umno ni..

Tanpa Nama berkata...

waoit menteri..tokey2 melayu lagi ramai yg tak pakai logo halal.apasal tak kecoh2..jakim wajib serbu warung sate, warung soto, penjual nasi lemak, goreng pisang dan lain2 lagi..kat pasar siti khadijah ramai melayu niaga nasi tapi takda logo halal..kasi serbu..nak dpt logo halal tak semestinya bahan2 halal malah kebersihan juga mesti halal..agak2 kantin jakim ada logo halal tak??nak lagi kaya, rancangan2, filem2 pun bole diletakkan logo halal..pastikan seat keretapi buatan china juga ada logo halal dan samak juga bank2 note yg dikeluarkan dari bank china..errk...bila nak suruh mamak apply logo halal?