Jumaat, 2 Februari 2018

BARANG MAKIN MAHAL






BARANG
tak peduli politik ko ogang... yg gua marah ade lah kos hidup makin “mahal”.. gua beli ape ape pun kena kerajaan caj gua 6%. nilai hidup gua makin jatuh standard... nak cuti luar negara rugi besar tukaran uang.. buat niaga kecil kroni majlis bandaran ugut.. 

MAHAL

marah dan benci kerajaan bn gua tenguk manifesto pakatan harapan bagus bantu rakyat. itu pemimpin2 mrk pon telus. yg dulu keluar bn pon setuju ‘check and balance’ kerajaan PH baru nanti.. on 
SAMMY VELU BELI INSURAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/1/18



--------------

2 ulasan:

Awanama berkata...

Datuk Hisham Al-TT

Saya telah tersedar dari kebodohan akibat asakan bertalu-talu suara datuk yang kuat,nyaring laksana mesingun.

Dalam kebingungan ini, saya ingin mendapat penjelasan, adakah benar:

1. Hakikat perkataan Nation/Nagara itu sebenarnya adalah PENJARA.
2.Warganegara itu adalah istilah lembut untuk gelaran HAMBA.
3.Adakah benar Hakim adalah civil servants? Kalau ya kenapa dipanggil tuan sedangkan dia adalah public servants.
4. Adakah segala urusan seperti politik, pentadbiran kerajaan, agama ia hakikatnya adalah perniagaan semata2?
5. Adakah kita ini telah dijual jiwa dan raga.
6.Kalau kerajaan adalah pihak yang berkepentingan terhadap diri kita, siapa nama kerajaan, adakah najib itu kerajaan? Adakah Agong itu kerajaan? Adakah rakyat kerajaan? Kalau rakyat kerajaan,maknanya rakyat adalah Tuan /pihak berkepentingan. HAKIM adalah pekerja Kita, tetapi kenapa kita kena panggil dia Tuan?

Datuk TT dah masuk mahkamah berkali2, kenapa kena pakai peguam?
Kenapa peguam tak masuk penjara sekali kalau TT kalah bicara? Kenapa tak membela badan sendiri sedangkan TT tu bijak berkata2..

Awanama berkata...

Mnyak diesel naik smua barang jadi naik...GST pon brtambah. Itupon x bole pikir ke pak Menteri. Diaorng ingat bawa barng guna unta ke x payah pakai minyak. Buat gua naik minyak je ni