Isnin, 23 April 2018

FGV PULA NAK KENA REMBAT






SATU LAGI

ORANG DALAM 

BOCOR MAKLUMAT 
Aktivis dakwa FGV rancang jual saham kepada syarikat asing
 | April 22, 2018
Mazlan Aliman mendakwa kerajaan menjadi orang tengah dalam perbincangan FGV dan 3 syarikat asing yang berminat membeli pegangan FGV.






PETALING JAYA: Seorang aktivis Felda mendakwa Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGV) bercadang menjual kepentingannya kepada syarikat asing.

Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK), Mazlan Aliman mendakwa kerajaan menjadi orang tengah dalam perbincangan FGV dan 3 syarikat asing yang berminat membeli pegangan FGV.

“Saya dimaklumkan setakat ini ada 3 syarikat asing dari luar yang berminat. Satu daripada syarikat asing ini telah menawarkan kepentingan dalam 200,000 hektar (tanah) yang akan dinilai dan dimasukkan dalam FGV.


“Syarikat ini akan membeli kepentingan majoriti 51% dalam FGV bagi membolehkan syarikat ini menguasai kepentingan FGV, sekaligus menguasai ladang peneroka,” katanya ketika berucap dalam Jelajah Felda Pekan Ayer Mawang, Kuala Pilah, Negeri Sembilan, malam tadi.

Mazlan yang juga ahli Jawatankuasa Pusat Amanah berkata, beliau mendapat maklumat itu daripada bekas pegawai kanan Felda dan sumber dalaman FGV.

“Saya tahu syarikat ini apa, siapa dia punya pengerusi, tetapi saya tidak hendak maklum malam ini. Tetapi, saya hendak beritahu ini berita benar yang disampaikan bekas pegawai kanan Felda dan maklumat sumber dalaman FGV.

SYARIKAT MANA?

ADAKAH SYARIKAT

CHINA MERAH?

KESIAN SEDIh 

 MAK CIK FELDA

HUTANG BELUM 

SELESAI

TANAH KENA

GADAI



----------------

Tiada ulasan: