Isnin, 8 Julai 2019

BETUL KE?













BETUL KE

AKAN DIJUL

KEPADA

SINGAPURA

MACAM NAJIB

JUAL

TANAH KTM

TANJUNG PAGAR

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

Umno ambil alih semula urusan Putrade

UMNO kembali menguruskan sendiri asetnya Putrade Property Management Sdn Bhd (Putrade) selepas Yahya Abd Jalil meletak jawatan sebagai ahli lembaga pengarah syarikat sekitar Mac lalu, kata sumber parti.

Kepimpinan Umno sedang meneliti beberapa calon dari kalangan pimpinan parti untuk menerajui Putrade, syarikat yang menguruskan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) termasuk Menara Dato Onn yang menempatkan ibu pejabat Umno.

“Kita jangka pelantikan pengerusi Putrade akan dibuat dalam sedikit masa lagi,” kata sumber parti kepada The Malaysian Insight.  

Kerusi pengerusi Putrade kosong semenjak bekas setiausaha politik Najib Razak, Alies Anor Abdul melepaskan jawatannya pada September tahun lalu. Ketika ini, bekas ahli parlimen Kuala Selangor, Irmohizam Ibrahim merupakan satu-satunya ahli Lembaga Pengarah Putrade. 

Umno sebelum ini meminta bantuan Yahya untuk menstruktur semula operasi Putrade yang ketika itu mengalami masalah aliran tunai yang kritikal selepas parti Melayu itu tidak lagi menjadi kerajaan sejak Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Antara tugas beliau ialah membantu menyusun kembali aliran tunai PWTC dengan mendekati syarikat pengurusan acara termasuk kementerian dan agensi kerajaan persekutuan untuk menganjurkan program di bangunan tersebut.

Pelantikan Yahya mencetuskan desas-desus Umno menjual asetnya kepada ahli perniagaan itu yang juga pengarah urusan Gerbang Perdana. Yahya dilantik sebagai ahli Lembaga Pengarah Putrade pada 23 Oktober tahun lalu.

Yahya bagaimanapun menafikan dakwaan tersebut sebaliknya menegaskan beliau dilantik menguruskan aset Umno atas dasar pengalamannya sebagai pengarah Urusan Advanced Maintenance Precision Management Sdn. Bhd. (AMPM), yang mempunyai kepakaran dalam menguruskan kemudahan bangunan.

“Fakta ini perlu diperbetulkan. Saya bukan mewakili Gerbang Perdana, saya dilantik sebagai individu dalam PWTC,” katanya ketika ditemui The Malaysian Insight sebelum ini.  

Selain PWTC, Putrade juga turut menguruskan Institut Latihan Memperkasa Ummah (Ilmu) di Janda Baik di Bentong, Pahang yang sebelum ini dijadikan pusat pengkaderan dan perang saraf Umno.



KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

GUMBIRA

IALAH MELIHAT


MUSUH DALAM

KESUSAHAN

SESAK NAFAS

KAH KAH KAH 


-----------

Tiada ulasan: