Isnin, 29 Jun 2020

JANDA BAIK ENJOY DE MENJOY




JANDA BAIK

ENJOY DE MENJOY

Janda Baik adalah sebuah kampung kecil di Bentong, Pahang, Malaysia. Secara geografi terletak di negeri Pahang, Malaysia (koordinat: 3 ° 45′N 102 ° 30′E). Lebih kurang 30 km dari Kuala Lumpur, ibu negara Malaysia. Kampong atau kampung Melayu sederhana dengan jumlah penduduk sekitar 1,000 orang.

 Iklim tropika yang sejuk dari 21 ° C (malam) hingga 28 ° C (hari). Sebuah kampung yang damai dikelilingi oleh hutan hujan tropika semula jadi yang tidak tersentuh pada ketinggian 400-600 m dari permukaan laut, ia sangat sesuai untuk berundur dari kehidupan kota Kuala Lumpur yang sibuk di mana suhu mencapai 34 ° C pada puncaknya pada siang hari

Janda Baik adalah antara lokasi popular, terutamanya untuk warga ibu kota mencari kedamaian dan mendekati keindahan alam. Di sinilah terdapat banyak mencari ‘port’ untuk mandi sungai, memancing, membuat aktiviti BBQ, bersantai bersama keluarga, dan menghirup udara segar. Memang nyaman!

Perjalanan memandu kereta ke Janda Baik melalui Lebuh raya Karak-Kuantan mengambil masa hanya kira-kira 45 minit dari ibu kota. Walaupun dekat, tak sahlah kalau tak bermalam sekali. Jadi, jom tengok tempat penginapan yang menarik ini.

PILIHAN TERBIAK

UNTUK BERSANTAI

BERCANDA CANDA

BERINANG INANG

1 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Kalau bawa awek pi Janda Baik orang igama kacau tak ..ala bukan buat apa pong ..takat isap tetek je ..