Isnin, 26 April 2021

RINTIHAN SEORANG AYAH



RINTIHAN

SEORANG AYAH 

Unknown commented on 

"ALLAH BERCAKAP 

BAHASA URDU"

Saya tak dapat tidur... Sekarang, apa yang boleh saya rasakan ialah ketakutan, ketakutan yang disebabkan oleh virus ini. Anak bercuti dua hari dari sekolah. Dikatakan terdapat lebih dari 30 kes dikawasan dimana sekolah terletak. Seolah-olah ada kelalaian yang berleluasa dikalangan penduduk sekitar kawasan itu. Saya rasa tidak. Dan juga, saya tanya diri sendiri, apakah saya sudah tak dijangkiti oleh variant virus ini setelah lebih satu tahun dikatakan ia bergejala tanpa disedari? 


Saya sudah belajar yang ujian RT-PCR itu tidak sesuai untuk menentukan kepositif-an sesorang, sebab ia berkemungkinan menguji saki-baki virus yang mungkin dah mati dalam badan. Kementerian Kesihatan ada terbit di mana ke arahan atau pekeliling kepada makmal yang membuat ujian ini, berapa kitaran yang perlu dibuat?

Tiada ulasan: