Selasa, 4 Mei 2021

ULAR MAK BEBAL

 



DARI ZAMAN

BERZAMAN

TELAH DIBUKTIKAN

AGAMA DIGUNA

UNTUK 

MEMPERDAYA

DAN

MENAKUTKAN

ORANG RAMAI

AMIN

AGAMA JADI

ALAT UNTUK

MEMPERTAHAN 

KUASA

KHALAS 

INI SATU LAGI

 CONTOH YANG

 AMAT JELAS

AMIN




Adakah para ulama politik tidak faham penjelasan saya? – Abdul Hamid

GEORGE TOWN – “Wahai para ulama politik sekalian, sila buka mata dan dengar tentang penjelasan diberikan sebelum mengkritik tindakan saya dedahkan campur tangan menteri dalam pengurusan Polis Diraja Malaysia (PDRM)”.

Itu penjelasan diberikan bekas Ketua Polis Negara,  Abdul Hamid Bador susulan Dewan Ulama Pas mengkritik pendedahan yang dilakukannya.

Kata Abdul Hamid, beliau mendedahkan perihal penyelewangan dan salah laku yang kian berleluasa agar dapat diperbetulkan segera.

“Sudah saya jelaskan bagaimana aduan telah saya buat kepada perdana menteri dan Ketua Setiausaha Negara tentang hal ini. Adakah para ulama politik ini tidak faham tentang penjelasan itu?

“Bagi saya apa gunanya ilmu agama tinggi melangit yang ada pada diri masing-masing tetapi takut untuk berterus terang selain tidak berusaha untuk mengatasinya,” katanya kepada MalaysiaGazette hari ini.

Pada Jumaat lalu, MalaysiaGazette melaporkan ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador mengakui kurang senang dengan campur tangan Menteri Dalam Negeri dalam pengurusan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Malah beliau mengakui hubungannya dengan  Hamzah Zainuddin memang tidak harmoni.

Abdul Hamid mendakwa sikap Hamzah mempolitikkan PDRM sejak jadi menteri mengecewakannya dan ia berbeza semasa Muhyiddin Yassin menjadi menteri sebelum itu.

Malah beliau juga telah bersemuka dengan namun ia tidak ada jalan penyelesaian kerana Hamzah masih mahu kuasa dalam PDRM.

Susulan kritikan terbuka itu, Ketua Penerangan Dewan Ulamak Pas, Mohd Nor Hamzah berkata, tidak wajar individu seperti Abdul Hamid yang tahu mengenai undang-undang dan menjaga keadilan negara beremosi dalam ucapan sehingga mengundang sangkaan berunsurkan fitnah.

ULAR MAK

INI PANDAI

BERBINI BANYAK

AMIN

PANDAI BELI

AUDI DAN 

MERCEDES

UNTUK BERI

PADA BINI MUDA

AMIN



1 ulasan:

Awanama berkata...

tak ada perniagaan yg paling laris,paling menguntung kan..selain dari perniagaan menjual agama dan ayat2 quran. solat tahajud boleh buat live dan dijual dengan harga mahal, kutip derma untuk bina madrasah taafiz,dorg dapat sampai 20juta derma dr org ramai, kismis kalau kamu beli dkt kedai jual rempah ratus mamak,hanya 2 ringgit je sekotak, tetapi kalau kismis tu dijual sekali dengan jual ayat quran,kismis tu jadi RM100 sekotak...
kalau kamu nak pinang anak org..nak test bini org..sangat susah,,kecuali kamu jual ayat quran dan letak label kamu sebagai ular mak. Jadi yg paling pandai berniaga bukannya si mata sepet,tapi si olarmak. tapi ada lagi satu syarat utk menjadi olarmak,..orang sekelilingnya kenalah orang bodoh, hanya berada di tengah tengah orang bodoh sahaja,dia akan dilihat cerdik.baru lah ada pentaasub...kalau dah ada pentaasub..air kaki pun di minum mcm tea arab