Ahad, 19 Mac 2023

MUHYIDIN MENANG POLITIK


GUAN ENG

MENANG SAMAN

AMIN

MUHYIDIN

MENANG POLITIK

AMIN

Unknown commented on 
"GUAN ENG TAK BIJAK"

Enche' TT, ko kata ini adalah realiti politik di Malaysia di mana kebenaran tidak dipedulikan. Jadi ko pun kata Lim Guan Eng tu bodoh gi saman Mat Sembab kerana Lim Guan Eng tak akan menang. Manakan boleh kepimpinan Melayu kalah kepada apek cina. Jadi sebenarnya bukan Guan Eng bodoh tetapi orang Melayu ysng telah diperbodohkan oleh peminpin mereka yang boleh melakukan apa saja kerana peminpin ini tahu apa pun tidak kira salah atau dusta, orang Melayu yang mudah diperbodohkan itu akan sokong peminpin mereka yang munafiq itu. 

Kerana itu juga peminpin Melayu boleh menyakau sesuka hati dan mereka akan dipertahankan, ianya lebih kuat disokong bila peminpin mereka itu memberi secebis 'suapan' kepada mereka sebagai ole-ole kononnya sebagai tanda keprihatinan kepeminpinan mereka itu.
Sesungguhnya perlu timbul seorang peminpin Melayu yang benar-benar bijaksana untuk membawa orang Melayu keluar dari memelut diperbodohkan dan tidak berani bersaing dalam aras yang sama dalam masyarakat itu sendiri apatah lagi dalam. masyarakat antarabangsa.

Tiada ulasan: