Khamis, 11 Mei 2023

TAHIK NAJIB MELELEH


Najib masih cirit-birit, bicara 1MDB ditangguh

PERBICARAAN kes rasuah 1MDB ditangguhkan sekali lagi kerana bekas perdana menteri Najib Razak masih mengalami cirit-birit, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur diberitahu hari ini.

Hakim Collin Lawrence Sequerah dimaklumkan oleh pakar klinikal Hospital Kuala Lumpur (HKL) Dr Mohd Fadhli Zil Ikram Karim bahawa Najib, 69, mengadu mengalami cirit-birit pagi ini.

Selepas pemeriksaan kesihatan pagi tadi, Fadhli mengesahkan bekas ahli Parlimen Pekan itu masih mengalami cirit-birit.

Menurut Fadhli, Najib menunjukkan tanda-tanda berisiko tinggi dehidrasi dan risiko tekanan darah rendah.

Beliau menambah bahawa mereka terpaksa menahan bekas menteri kewangan itu di wad HKL untuk memastikannya terhidrasi serta dipantau.

“Pada pendapat pakar saya, dia (Najib) tidak layak untuk ke mahkamah bagi menghadiri perbicaraan kerana terdapat risiko dehidrasi dan memerlukan pemantauan berkala di hospital,” kata Fadhli kepada mahkamah.

Doktor mengesahkan dia mengeluarkan sijil cuti sakit (MC) kepada Najib bukan sahaja untuk hari ini tetapi juga dua hari lalu.

Perbicaraan di hadapan Sequerah akan disambung semula pada 21 Jun. Pendakwaan dikendalikan oleh timbalan pendakwa raya Ahmad Akram Gharib.

Pada 9 Mei lalu, mahkamah menangguhkan perbicaraan kes berkenaan berikutan bekas ahli Parlimen Pekan itu cuti sakit selama dua hari kerana cirit-birit.

Pegawai perubatan Penjara Kajang Dr Mohd Hafiz Mohd Hoshni memberitahu mahkamah ketika itu Najib dirujuk ke HKL selepas mengalami sakit perut dan membuang air besar sebanyak empat kali.

Pegawai perubatan itu turut menjelaskan, selepas mengambil pil, tertuduh masih berasa sama dan mengalami dehidrasi ringan serta sedikit demam dengan suhu 37.8 darjah.

Najib menghadapi empat pertuduhan menggunakan kedudukannya untuk mendapatkan rasuah berjumlah RM2.3 bilion daripada dana 1MDB dan 21 pertuduhan pengubahan wang haram. – 11 Mei, 2023.

BAYANGKAN

TAHIK CAIR NAJIB

MELELEH KELUAR

DARI LUBANG CIRIT

YANG BERWARNA

MERAH JAMBU

AMIN

BAYANGHKAN

SERPIHAN LADA

YANG MENYEBABKAN

NAJIB TERKENTUT

DAN TERKINCIT

AMIN

BAYANGKAN NAJIB

MENACANGKUNG

MENEKAN TAHIK

CAIR YANG MELELEH

PERLAHAN LAHAN

AMIN

ADAKAH INI NAK

DI JADIKAN

PEMIMPIN  

MELAYU ISLAM

KAH KAH KAH

KHALAS

Tiada ulasan: