Rabu, 20 Disember 2023

MAHKAMAH HALANG TRUMP BERTANDING


Colorado supreme court disqualifies Trump from state’s 2024 ballot

State’s highest court declares former president ineligible for White House under the US constitution’s insurrection clause



Mahkamah agung Colorado membatalkan kelayakan Trump daripada undian negeri 2024


Mahkamah tertinggi negeri mengisytiharkan bekas presiden tidak layak untuk Rumah Putih di bawah klausa pemberontakan perlembagaan AS


Mahkamah Agung Colorado pada hari Selasa mengisytiharkan Donald Trump tidak layak untuk memegang jawatan semula di bawah klausa pemberontakan perlembagaan AS.


Dalam keputusan bersejarah, hakim memerintahkan supaya dia disingkirkan daripada undi utama presiden negeri, selepas menentukan bahawa dia terlibat dalam pemberontakan pada 6 Januari 2021. Keputusan itu menimbulkan kemungkinan pertikaian di mahkamah tertinggi negara untuk menyelesaikan sama ada serangan 6 Januari di Capitol berjumlah pemberontakan, dan sama ada penglibatan Trump menyebabkan dia tidak layak bertanding jawatan.


Keputusan 4-3 oleh mahkamah tertinggi Colorado menandakan kali pertama calon presiden dianggap tidak layak untuk jawatan di bawah peruntukan yang jarang digunakan yang menghalang pemberontak daripada memegang jawatan.

JELAS INI

PROJEK HALANG

TRUMP JADI

PRESIDEN

AMIN

2024 TRUMP

PASTI MENANG

AMIN

BILA MENANG

PERANG UKRAINE

PERANG GAZA

AKAN DITAMATKAN

AMIN

INI SEBAB UTAMA

TRUMP WAJIB

DI HALANG

AMIN

KHALAS

Tiada ulasan: