Ahad, 14 Julai 2024

ANAK MUDA 20 TAHUN TEMBAK TRUMP


Penembak Trump ialah Thomas Matthew Crooks, kata FBI 

FBI telah mengenal pasti penembak dalam cubaan membunuh bekas presiden Donald Trump sebagai Thomas Matthew Crooks, 20 tahun dari Pennsylvania, lapor media AS.

“FBI telah mengenal pasti Thomas Matthew Crooks, 20, dari Bethel Park, Pennsylvania, sebagai subjek yang terlibat dalam cubaan pembunuhan bekas Presiden Donald Trump pada 13 Julai, di Butler, Pennsylvania,” kata FBI dalam satu kenyataan.

Bagaimanapun, motifnya tidak jelas.

Lelaki bersenjata itu segera “dineutralkan” oleh Perkhidmatan Rahsia, kata ketua komunikasi Anthony Guglielmi.

Menurut sumber, penyerang itu ditempatkan di atas bumbung kilang pembuatan yang berada lebih 130 ela dari pentas tempat Donald Trump berucap kepada orang ramai di perkarangan Butler Farm Show.

Donald Trump ditembak di telinga kanan dan akaun pertama selepas kejadian itu, beliau menghuraikan butirannya.

Bercakap kepada platform media sosial Truth Social, Donald Trump berkata, “Saya ditembak dengan peluru yang menembusi bahagian atas telinga kanan saya.”

“Saya segera tahu bahawa ada sesuatu yang tidak kena kerana saya mendengar bunyi berdesing, tembakan, dan serta-merta merasakan peluru itu menembusi kulit. Banyak pendarahan berlaku, jadi saya sedar apa yang berlaku,” katanya. – 14 Julai, 2024.

FBI BUNUH DIA

CEPAT SANGAT

AMIN

TAK SEMPAT 

NAK SOAL SIASAT

AMIN

PASTI BANYAK

TEORI AKAN

MUNCUL

AMIN

KHALAS

Tiada ulasan: