Isnin, 8 Julai 2024

ANWAR IBRAHIM BERBOHONG LAGI



PM ingatkan rakyat agar tidak leka

RAKYAT Malaysia tidak boleh leka dan ketinggalan ketika negara bersaing untuk membangun, kata Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

Bercakap pada satu majlis di Ipoh malam tadi, Anwar menggesa semua supaya dibekalkan dengan ilmu pengetahuan, dan meningkatkan kefahaman tentang keadilan dan bersatu untuk menjadikan Malaysia sebuah negara yang hebat.

Beliau menambah bahawa setiap orang mesti berhenti berjuang dan menggunakan semangat “hijrah” kerana sudah tiba masanya untuk mereka bangkit sebagai satu dan menunjukkan bahawa mereka adalah orang yang berilmu, teliti, bekerja keras yang mampu menegakkan keadilan untuk negara dan rakyatnya.

“Kita memerlukan semangat ini dalam kalangan belia Melayu, Cina, India, Dayak, dan Kadazan; ini negara kita, dan kita akan selamatkan negara kita. Inilah masa dan saat kita bangkit dan selamatkan negara kita,” tambahnya.

Beliau juga menggesa NGO dan pergerakan belia di negara ini supaya menyahut seruan kerajaan untuk menolak rasuah, salah guna kuasa dan penindasan.

Anwar berkata, Nabi Muhammad, dengan iman, kepercayaan dan akhlak yang teguh, mempertahankan hak dan menegakkan keadilan dengan menolak rasuah, penindasan dan rasuah dalam masyarakat.

Beliau berkata negara akan maju dan membangun jika rakyat mencontohi sifat-sifat ini, memahami erti sebenar “hijrah” (berhijrah), dan bangun dari lena untuk mengangkat martabat mereka.

“‘Hijrah’ bermaksud meninggalkan amalan yang lapuk dan ‘syirik’ (dosa menyekutukan Allah atau tandingan), amalan kezaliman, penindasan dan fitnah yang berleluasa.

“Hanya dengan melakukan ini kita akan berubah, dan saya percaya Pertubuhan Lima Generasi (PLG) Malaysia akan mempunyai semangat yang sama bahawa kita akan menyelamatkan negara dan rakyat kita.

“Saya kebetulan tergolong dalam generasi yang lebih tua, tetapi apabila mempertahankan hak dan kedaulatan kita, saya tidak kisah. Anda boleh mengkritik dan mengutuk saya semahu-mahunya, masukkan saya ke dalam penjara, (tetapi) saya keluar dan terus berjuang!” katanya pada majlis pelancaran PLG. – 8 Julai, 2024.



KAKI BOHONG

BERBOHONG LAGI

AMIN

DENGAN AYAT

DENGAN HADIS

KAH KAH KAH

NAK LAWAN RASUAH

47 KES RASUH ZAHID

DI HAPUS

AMIN

SOKONG PALESTIN

PELOK HAMAS

TAPI JUAL  39 BUAH

AIRPORT KITA

PADA ZIONIS YAHUDI

AMIN

TANGKAP SANA

TUTUP SINI

RAMPAS SANA

TEKAN SINI

AMIN

KHALAS

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jgn caya oops silap jgn leka kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Ada dengar Anwar Ibrahim curi? Ada dengar Anwar Ibrahim rasuah? Ada dengar Anwar Ibrahim minta komisen tak? Kah kah kah