Rabu, 16 April 2014

KENAPA JADI KANG KONG



UNITED MALAYS 
KANGKONG 
ORGANISATION

KENAPA KANG KONG 
DI PANGGIL KANG KONG
Sebenarnya Profesor Kang Kung tu bermaksud yang Profesor Kang Kung tu tidak mengguna daya kritis dan analitikalnya bagi mengupas sesuatu isu masyarakat yang besar. Profesor Kang Kung boleh dan mempunyai karyanya di jurnal berwasit namun apabila menantang sesuatu isu sosial atau masyarakat dia akan memihak kepada tindakan rejim /kerajaan yang zalim alias dia mahu mengampu/membodek/menyetujui tanpa malu tindakan berkenaan dan menurunkan alasan yang tidak masuk akal. 

Tetapi keadaan dah banyak berubah kerana kini ramai Profesor Kang Kung yang tidak mempunyai lagi karya di jurnal yang memerlukan endorsement dari rakan sepakaran, lantas kita boleh melihat bagaimana mereka menjilat dasar kerajaan yang zalim dan mereka pun tidak malu-malu lagi bersenyum sumbing apabila dipinta membodek kerajaan. Ingat ramai Profesor Kang Kung bersarang di IPTA dan lembaga NGO Melayu/Islam. 

Satu ciri kangkung mereka ialah apabila ditemuduga/temubual dalam bahasa Inggeris, mutu komunikasinya amat on SIAPA DIA KANG KONG INI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/16/14

ANAK MUDA  
JANGAN LUPA
------

2 ulasan:

minimalmalaya berkata...

anak muda sudah muak dengan demo,demo takda tear gas bermakna demo tu gagal..hihihi..anak muda bukan taknak turun demo,tapi boring dengar politikus cakap pung pang pung pang lepas tu habissss balik rmh..boringggg..lagi boring bila demo takda water canon,terasa tak mcm pergi demo tp mcm pergi konsert jom heboh.lg satu yang ramai pergi rata-rata saorang jantan gagal,gagal dalam percintaan..memilih jalan aktivis supaya mahu dilihat cool.porahhhhh cet!

Tanpa Nama berkata...

Agaknya sbb tu tak menang2..niat dah silap..nk menunjuk jer pg demo..elok org cenggini jgn masuk politik..klu dia naik sikap masih sama..ada duit carik pompuan..balas dendam kegagalan lampau..podah !