Khamis, 25 Jun 2015

JUALAN HARAKAH MEROSOT




FACE BOOK


Ketua Cwg Pas Flat Seri Perak, Bandar Baru Sentul, KL, Hj Abdul Kadir Tauhid terpaksa berhenti drpd menjadi pengedar utama Harakah bg kws Bandar Baru Sentul berikutan semakin ramai ahli enggan membeli lidah rasmi Pas itu sebaik slps Muktamar Pas ke-61 awal Jun ini. Ini berikutan senario yg semakin buruk membadai parti Islam itu. Katanya, ramai lg pengedar2 kecil Harakah terpaksa berhenti kerana ahli2 sudah tidak berminat. Ujarnya, terdapat 6-7 orang yg memberitahu beliau, mereka sudah tak mahu jadi ahli Pas, kerana sangat flip flop, tak ada pendirian dan ada seorang yg mematah2kan kad keahlian Pas di hadapannya sehingga berkecai. Amacam?

Like · Comment · 

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tanda2 PAS akan tenggelam! Aku salah saorang yg telah berhenti membeli akhbar tersebut.

Tanpa Nama berkata...

Mana ada orang orang Otak Waras dan BER FIKIR mahu ber sekongkol dengan orang orang Hidup BER HARAP dan BAHALOL

Tu sebab ROHINGYA chabut kampong halaman nak masok Malaysia sebab nak bijak BER FIKIR macam dalam PKR dan DAP

Harakah itu kan untuk orang orang BAHALOL dulu kala

Apa apa pon orang orang Melayu jugak Rugi Papa Kedana

Johan berkata...

selamat tinggal PAS. inilah akibat berkawan dengan umno. sekarang terimalah padahnya..

Tanpa Nama berkata...

Saya adalah antara ribuan ahli PAS yang telah keluar parti setelah tamat Muktamar ke 61 baru baru ini. Saya kecewa diatas cara pemilihan dianjurkan iaitu dengan menangkat nama nama dalam geng kununya ''ulama'' dan bagaimana gulungan professional yang bertungkus lumus selama ini diburuk burukkan oleh geng ''ulama''. Pada saya mereka ini lebih baik digelar ''ularmak'' kerana sifat buruk mereka terhadap ahli dan pemimpin lain yang tidak sehaluan dengan Hadi.
Jelas Hadi sudah pertaruhkan masa depan PAS dengan sukarela. Beliau mengumpan Hudud dalam ushanya untuk mengangkat martabat diri dan anak menantu dan cucu cicitnya. Semua sudah giler nak guna 'wellfire'.
Dalam sedikit masa lagi PAS akan tahu bahawa betapa mereka telah mengundang bala terhadap PAS. Kami sekeluarga dan sahabat handai sudah bosan dengan pimpinan Hadi yang sudah kecewakan perjuangan almarhum Ustaz Fadhil Nor dan TGNA.

Tanpa Nama berkata...


Apb sumber...SUMBER dah punah

SUMBER dah buruk hodoh tolol brkarat..

Apb KONTOL yg mnjd SUMBER pancut dah lombikk cipuut-metot...kah3 kah kah!

Asyik2 mimpi mimpi..MIMPI jumpo berselimut dgn Karina Kapoor pon KOCUUT takleh pancutt!

Sobab aee SUMBER dah rusak...sumo dah dilotak kat siku-LOTOT jo laee



"""SUMBER

SUMBER AKIDAH

Sumber kpd AKIDAH dasar @ perlembagaan ISLAM dan PAS itu..
--1) Quran
--2) Hadis
--3) Itjmak
--4) Qias


1) Quran

Ddlm surah sbnyk 114 surah itu & ayat yg mana drp lebih 6000 ayat itu dimana Quran sbg sumber "AKIDAH" terpenting itu yg mnnyuruh serta mmbolehkan kita-manusia mmbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH???!


2) Hadis

Hadis yg mana...samada hadis SOHEH....hadis DHOIF @ hadis PALSU skali pon yg ada mnyuruh & mmbolehkan brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH???? sesama umat manusia hatta kpd musuh skali pon????!!


3) Itjmak

Itjmak ulamak serta "IJTIHAD" ulamak tolol yg mana yg boleh brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? dikalangan sesama manusia TAK kiralah samaada dia tu musuh ddlm SELIMUT ker @pon musuh cakar-siku-LUTOT??????!


4) Qias

Qias dtg dr mana...Qias shbt & ulamak mana.....Ijtihad Qias drp shbt & ulamak bahalol-TOLOL mana yg boleh brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? trhadap musuh skalipon musuh itu Yahudi musyrik Kafir harbi @ munafiq haraki skalipon dikalangan umat manusia????????!


INGAT!

INGAT wajib INGAT!!

4 drp sumber dasar/perlembagaan diatas QURAN HADIS ITJMAK & QIAS itu adalah sumber tunjang kpd AKIDAH...jd apb terkeluar dan berlawanan dgn sumber yg 4 diatas itu tentulah AKIDAH sseorg itu akan mhjd..

....akidah-SONGSANG
....akidah-SESAT
....akidah-MURTAD

AKIDAH2 yg-SONGSANG...akidah-SESAT...dan akidah-ygMURTAD pasti skali akan mmbawa sberat2 sebangsat2 & sbejat7MUSIBAT kpd ummat!!!

Chai2
BARUA
siTOLOL
Siku-LUTOT
...adalah jenis manusia yg tak guna OTAK @pon IQ cipuut yg mudah ditipu jd SONGSANG...jd SESAT dan....jd MURTAD!?



Didlm Quran..

ALLAH tlh berfirman..

"..sesunguh7nya kbejatan FITNAH itu lebih lebih dahsyat-AKBAR drp mmbunuh"

I rest my case myGOD..

azam berkata...

Takpe asalkan dah usaha buat hudud walaupun pasti gagal
pasti berkecau
lepas tu salahkan tuhan taknak tolong

Tanpa Nama berkata...

Harakah skrg mana ada org baca .... try jual kat jin ... mngkin laku

Tanpa Nama berkata...

Haiyoh!!! manyak terokkk oh!!!

Tanpa Nama berkata...

Dulu..ahpek pung bacho halaqah hooo..sikalang d sobab kn pas telah monjadi parti hadi semalaysia..habih semuo eh..itu sendiri dah x menunjukkan Islam itu Universal..jd kita wujudkan yg lain xsalah..sapo kato salah?imam pun ado ompek dan semuo eh buleh pakai..zaman sikalang kito maun oghang macham Dr Zakir Naik tu..monyampaikn Islam kepada manusia dan bukan untuk ummat molayu yo..Islam itu Universal, Islam Ugama Sejagat..kalu x lobih baik Nabi sampaian kek oghang arab yo bai...