Ahad, 7 Julai 2019

PEMAJU KAPIR









INI 

PASTI  PEMAJU

KAPIR LAKNAT

PEMAJU MELAYU

ISLAM TAK BUAT

KERJA JAHAT NI

MEREKA TAKUT

NANTI  DNERAKA

TAK DAPAT

ENTOT

BIDADADRI

88 pemaju di Johor gagal siap rumah mampu milik didenda

DALAM tempoh 2016 sehingga 2018, sebanyak 88 pemaju perumahan telah dikenakan penalti kerana gagal menyiapkan Rumah Mampu Biaya Johor (RMBJ).

Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Komunikasi dan Multimedia Johor Dzulkefly Ahmad berkata sebanyak 41 daripadanya merupakan pemaju di daerah Johor Bahru, 13 (Kulai), lapan (Segamat), tujuh (Batu Pahat), enam (Kluang), lima (Kota Tinggi), empat (Muar) dan masing-masing dua di Tangkak dan Pontian.

“Sebelum ini (semasa pentadbiran kerajaan terdahulu), caj penalti yang dikenakan terhadap mereka adalah berbeza iaitu antara RM20,000 hingga RM60,000 seunit.

“Namun jika mengikut polisi yang telah kita luluskan pada tahun lepas, kadar caj baru ialah RM40,000 seunit bagi pembayaran secara sekali gus dan RM60,000 seunit bagi pembayaran secara ansuran (empat kali) selama dua tahun,” katanya pada Persidangan Dewan Undangan Negeri Johor di iskandar Puteri, hari ini.


Dzukelfy berkata demikian sebagai menjawab soalan tambahan dari Yeo Tung Siong (PH-Pekan Nenas) yang meminta kerajaan negeri menyenaraikan jumlah pemaju yang telah dikenakan caj penalti akibat kegagalan menyiapkan projek RMBJ bermula 2013 sehingga 2019.    

Dalam perkembangan berkaitan, beliau berkata bermula 1 April lepas, pemaju perumahan tidak lagi dibenarkan untuk membuat pertukaran bagi lot-lot rumah Bumiputera mereka.

Beliau berkata ketetapan telah dibuat dalam Dasar Hartanah Bumiputera yang baru dikuatkuasakan.


PEMAJU ISLAM

WARAK

JUJUR 

SELALU PERGI

MEKAH

HANTUK KEPALA

PADA BATU ITAM

INI PASTI 

BUKAN KERJA

KONTREKTOR

BANGSA JOHOR

KAH KAH KAH

--------

3 ulasan:

Awanama berkata...

Poddah la kau sakai, kau saja besarkan berita ni sebab nak buruk-burukkan negara joho yg bernaung dibawah duli yang maha agong lagi maha berkuasa sang helang buana berkuasa di angkasaraya, kan? mana mungkin ada projek perumahan yg tak siap di joho? forest city yg gah tu pun negara joho mampu siapkan. kau nak petik berita palsu pun agak2 la sakai oiii.

Awanama berkata...

bukan salah kontraktor la tt. tu semua rumah mampu milik jer kot. kalau pemaju siapkan projek tu pun sapa laa yg nak beli dan duduk dalam rumah mampu milik yg murah tu? bangsa joho tak pandang laa rumah mampu milik ni. org sana semua kaya raya la dol. kalau rumah tu disiapkan pun cuma jadi sarang bangla dan nepal jer, lebih baik tak perlu siapkan rumah2 mcm tu. syabas pada semua kontraktor tu sebab berjaya sabotaj projek buat sarang utk nepal, bangla dan indon. tahniah!

Lone ranger pomen berkata...

Sape plak Yg Suka angkut CIMB ke Malaysia, CIMB kata mat sabu...