Jumaat, 22 Mei 2020

MUHYIDDIN MASUK UMNO?




BERSATU

TANPA MADEY

AKAN LUMPUH

Tiada lagi titik penyatuan Dr Mahathir, Muhyiddin, kata orang Bersatu

TIADA lagi tidak titik penyatuan yang dapat dilihat di antara Dr Mahathir Mohamad dan Muhyiddin Yassin selepas dua pemimpin kanan Bersatu itu bergeser, kata pemimpin parti.

Antaranya, seorang anggota Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Bersatu Muhammad Faiz Naaman yang melihat kedua-dua pemimpin itu kini membawa haluan masing-masing.

Beliau memberitahu The Malaysian Insight, itulah yang dilihat berlaku dalam krisis parti serpihan Umno tersebut selepas Muyiddin membawa parti tersebut keluar dari Pakatan Harapan.

“Kita tidak nampak titik penyatuan antara mereka kerana Tun Mahathir terus bertegas mahu Bersatu berada dalam Pakatan Harapan.

“Manakala Muhyiddin dengan sokongan majoriti pemimpin Bersatu  telah pun menyokong pembentukan kerajaan Perikatan Nasional,” katanya kepada The Malaysian Insight.

Jelas beliau, retak dalam Bersatu sudahpun terbelah sejak Dr Mahathir menggelar Muhyiddin sebagai pengkhianat pada Februari, ketika krisis politik Malaysia memuncak.

Bersatu seterusnya membentuk gabungan baharu bersama Barisan Nasional, PAS dan parti dari Sabah dan Sarawak, dan kini mentadbir Putrajaya dengan Muhyiddin sebagai perdana menteri.

Dr Mahathir dan penyokongnya berkali-kali menegaskan tindakan Muhyiddin membawa Bersatu keluar daripada PH dan bekerjasama dengan Umno tidak sah kerana tidak mendapat mandat parti.


UNTUK SELAMAT

MUHYIDDIN

MASUKKAN

NAJIB ROSMAH

ZAHID KUNAN

AZEEZ

KE PENJARA

KALAU TIDAK

BERSATU AKAN

DITELAN UMNO

KHALAS


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kah..kah..kah.bodoh TT.Najib, Azeez dan Zahid ke Penjara kurang lagilah undi Moodin.Depa nyawa Moodin sekarang.

Apa hang tak pikiaq ka waktu pi Sheraton hari tuh? ...kah...kah...kah.

Tanpa Nama berkata...

Aik kau pergilah nasihatkan muhyiddin tuh kan kau sebahagian daripada Pengkhianat ini?. Gambar kau di Shereton telah dirakam dan akan dipersembahkan kpd anak2 cucu nanti apabila tiba masanya. Inilah muka2 Pengkhianat yg. Mengkhianati mandat rakyat. Go to Hell Isham!

panglimo potaseh berkata...

Kalau ikut tradisi Arab kok dah pocah DARA dianggap End Of Everything ..Jantan Arab yang dah 1O kali poey ko Siam, totap nak kawin dgn yang ada DARA.
Tang dah tak DARA, nasib baik Melayu tak ikut cara Arab ..Jantan Melayu tak ambik pot sangat, asalkan ketat ..TAK LOHE dah kira Ok.
Begitu juga dgn UMNO ..parti ini masih boleh disucikan, diketatkan ..dgn cara JILKAN kepala penyamun yang masih menjarah keringat rakyat yg gunakan UMNO sebagai Lobang Entotan.

Tanpa Nama berkata...

Penderhaka sekali