Sabtu, 4 Julai 2020

MENYESAL KENA TIPU OLEH ANWAR





MENYESAL

SEKARANG

FRUS MENONGGENG 

AKIBAT KENA TIPU 

OLEH 

PEMIMPN ISLAM 

ANWAR IBRAHIM

Jul 18, 2019 - The PKR leader brushed aside talk of a challenge from minister Azmin Ali for the premiership.
You've visited this page 3 times. Last visit: 6/8/20

Pakatan minta Muhyiddin jangan tukar speaker Dewan Rakyat

KERAJAAN Perdana Menteri Muhyiddin Yassin tidak sepatutnya menggantikan speaker Dewan Rakyat Mohamad Ariff Yusof, kata Pakatan Harapan (PH).

Pakatan pembangkang itu berkata Ariff sudah bersara daripada parti politik selepas pilihan raya umum (PRU) 2018 dan memainkan peranan penting dalam mengembalikan keyakinan terhadap demokrasi berparlimen.

“Daripada pembentukan jawatankuasa pemilih hinggalah penubuhan Kumpulan Parlimen Semua Parti, Ariff menunjukkan khidmat cemerlang dalam memperbaharui Parlimen, kata PH dalam satu kenyataan hari ini.

“Oleh itu, ahli Parlimen PH memberikan sokongan penuh kepada Ariff dan Timbalan Speaker Nga Kor Ming untuk dikekalkan dan kami bantah usaha untuk menggantikan mereka,” kata kenyataan itu.

Kenyataan itu ditandatangni oleh Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail, Dr Hatta Ramli (Amanah) dan Anthony Loke (DAP).

Minggu lalu dilaporkan Muhyiddin membawa usul untuk menggantikan speaker dan timbalan speaker Dewan Rakyat.

Ia susulan Ariff menerima usul tidak percaya dibawa oleh bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad terhadap Muhyiddin pada 18 Mei.

Berikutan itu, Putrajaya turut menggantikan setiausaha Dewan Rakyat Riduan Rahmat, yang baru mengambil alih tugas itu daripada Roosme Hamzah pada 22 Februari.

The Malaysian Insight melaporkan Muhyiddin dijangka mencalonkan pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Azhar Azizan Harun sebagai speaker.

Azhar dikatakan sudah meletak jawatan sebagai pengerusi SPR.

Namun setakat ini, tiada pengumuman rasmi dibuat oleh kerajaan.  – 2 Julai, 2020.



MENYESAL

I GOT THE NUMBER

KAH KAH KAH

I GOT THE NUMBER

NAK CAKAP APA

SUDAH KENA TIPU

KAH KAH KAH

Tiada ulasan: