Ahad, 29 Ogos 2021

UNDI PAKATAN UNTUK BEBAS UTANG

 


NAK BEBAS 

UTANG PTPTN

UNDI PAKATAN

AMIN 

panglimo potaseh commented on

 "UTANG PTPTN"

3 hours ago

Kalau nak sangat ptptn di apuskang lu undi lah parti Abam di PRU15 nanti ..malam Abam jadi PM isok sebelom soboh utang ptptn dah eileek ..ini sohih ..lu tak cayo, lu boley bukak KOROPAI Rafizi ..mcm2 formula ado ..formulo minyak 1.50 pon ado. Masalah sikarang ijazah dah jadi bahan niago ..ini semuo kirje Kutti Kirala. 



Gwa masok ItM tahong 79, somuo free, masok ITM bawak pipit dan tolo jo. Jam tu masok U yg pandai jo ..yg bangang sikit masok kemahiran ..jadi kirja dapat diimbangkang ..yg rajin baco buek dasar ..yg maleh baco tapi mahir jadi teknisen dan boroh. Sekarang yg maleh baco pong masok U ..somuo nyawo ado ijazah ..yg ontong tokey jual ijazah ..Kutti Kerala kais untung biliyon2 dgn loan ptptn. Gwa harap Mael Bera buat lah sesuatu ..gwa tahu dulu pong dia studi free ..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jangan temberang '79 semua masuk U kerana akai...yang pokai akai banyak masuk U hanya kerana anak orang berada, anak cikgu, anak datuk, anak tan sri datuk seri bagai...ramai ada cable wei! Inside info gua ada lu orang jangan temberang sangat...lagi mau pandang orang masuk kemahiran bangang sikit bagai....gua kasi pencerahan first hand experience gua punya GPA, A level lebih baik dari sedara gua tapi dia dapat gi America full scholarship sampai Master Degree...gua gi kemahiran tetap jadi engineer singgah menara gading graduate guna duit saku sendiri luar negara cuma jalan gua lebih payah....tapi gua tetap bersyukur.

Cuma jangan bilang dunia tidak adil...hanya manusia yang punya kaya dan kuasa bersikap tidak adil lalu menganiaya sesama manusia...itu punca masaalah....