Ahad, 17 Julai 2022

POLONG NAK MAKAN TUAN



Anwar ingatkan Rafizi jangan tambah sakit kepalanya

SHAH ALAM – Anwar berkata, sebelum Rafizi menyampaikan ucapan penggulungan pada Kongres ke-16 PKR, beliau sempat mengingatkan Timbalan Presiden PKR itu supaya tidak menambahkan ‘pening kepalanya’.

Menurut Anwar, memang menjadi tabiat orang yang kuat bekerja dan cerdik seperti Rafizi memberi pandangan atau singgungan yang boleh memeningkan kepala.

“Aku ini Rafizi lama dah, janganlah tambah pening aku. Rupa-rupa dia datang beri ucapan beri panadol, hilang pening saya.

“Saya kenal Rafizi lama dari segi kemahiran, kerja. Dia terus kerja jam 8 pagi sudah ada usul atas meja saya. Sebab itu bila ada singgungan sikit-sikit saya bersabar sahaja,” kata Anwar dalam Ucapan Penggulungan Presiden di Kongres PKR ke-16 hari ini.

Tambah Anwar, yang menjadi masalah dalam perhubungan kerana wujudnya penyokong ‘bebal’ yang tidak faham bahawa dalam perjuangan semangat persaudaraan yang terjalin adalah tebal.

“Ada beza orang kelas berpendapat dan berpendirian dalam beberapa isu agak menyanggah pendapat kita. Tetapi bukan khianat. Bukan kaki fitnah. Bukan perompak dan perasuah.

“Yang kita ajak perang ini orang rasuah dan khianat. Tumpu ke arah itu,” kata Anwar.

Perhubungan Anwar dan Rafizi menjadi tumpuan dalam Kongress Nasional PKR ke-16 selepas beberapa kenyataan Rafizi kelihatan seolah-olah menyangah pendapat dan pandangan Anwar

SANGAH JANGAN

TAK SANGAH

KAH KAH KAH

KELUARGA

SATU MALAYSIA

HANYA TUNGGU

BILA PERANG

AKAN BERMULA

KAH KAH KAH

SATU MALAYSIA

NAK TENGOK

BILA POLONG

AKAN MAKAN

TUAN

KAH KAH KAH

SELESAI KES

SAKIT KEPALA

KAH KAH KAH

TUNGGU MASA

SALVADOR BUKA

KITAB

AMIN

KITAB SAPA ?

JENG JENG JENG

AMIN

KHALAS

Tiada ulasan: