Selasa, 17 Januari 2023

AWAL AWAL GU DAH ROYAK



Bicara kes rasuah Zahid ditunda ke April


Perbicaraan kes pecah amanah, rasuah dan pengubahan wang haram Timbalan Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamidi melibatkan dana Yayasan Akalbudi (YAB) dijadualkan semula selama 27 hari bermula 10 April ini.

Hakim Mahkamah Tinggi Collin Lawrence Sequerah menetapkan tarikh tersebut pada sebutan kes itu yang turut dihadiri Timbalan Pendakwa Raya Raja Rozela Toran dan peguam Hisyam Teh Poh Teik mewakili Zahid.

Mahkamah menetapkan perbicaraan bersambung 10 hingga 13 April, 15-18 Mei, 12-15 Jun, 24-27 Julai dan Ogos iaitu pada 1-3, 7-10 dan 21-24.

Terdahulu, Raja Rozela memaklumkan kepada mahkamah bahawa hari ini ditetapkan untuk sebutan kes dan terdapat penambahan tarikh baharu.

“Tarikh (tambahan) yang dipersetujui oleh kedua-dua pihak ialah 12 hingga 15 Jun dan 24 hingga 27 Julai disusuli pada 1 hingga 3, 7 hingga 10 dan 21 hingga 24 Ogos, jadi tarikh yang ditetapkan pada bulan April dan Mei dikekalkan,” kata Raja Rozela.

Hisyam kemudian mengesahkan perkara berkenaan pada prosiding membela diri kes timbalan perdana menteri itu.

Zahid, 70, yang memakai sut berwarna hitam tiba di mahkamah pada 8.45 pagi.

Setakat ini pihak pembelaan memanggil enam saksi termasuk Zahid pada perbicaraan kes bela dirinya.

Zahid yang juga menteri kemajuan desa dan wilayah itu menghadapi 47 pertuduhan iaitu 12 pertuduhan pecah amanah, lapan pertuduhan rasuah dan 27 pertuduhan pengubahan wang haram membabitkan puluhan juta ringgit milik YAB.

AWAL DULU

GUA DAH ROYAK

KAH KAH KAH

KES AKAN 

DI TANGGUH

AMIN

LEPAS NI

ADA PARLIMEN

ADA RAYA

ADA PRN

KAH KAH KAH

ADA CERET BERET

ADA DENGI

ADA KUCING

BERANAK

ADA LEMBU

BUNTING

ADA JEMPUTAN

LENGGANG PERUT

KAH KAH KAH

SEMUA SEBAB

TANGGUH

UNTUK PASTIKAN

KERAJAAN 

TAK RUNTUH

KHALAS

Tiada ulasan: