Rabu, 17 Mei 2023

GERTAK KELING


Kalimah Allah: Beri penjelasan atau kami ‘turun ke jalan’ – Akmal

KUALA LUMPUR – Kementerian Dalam Negeri (KDN) dituntut memberikan penjelasan berhubung penarikan balik rayuan ke atas keputusan Mahkamah Tinggi membenarkan permohonan Jill Ireland Lawrence Bill menggunakan kalimah Allah dan beberapa kalimah lain bagi penggunaan orang bukan Islam.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Dr Muhamad Akmal Saleh yang membuat desakan itu berkata, penjelasan yang tepat perlu diberikan kepada rakyat.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Merlimau itu menegaskan isu tersebut bukan isu politik sebaliknya melibatkan kesucian agama Islam.

Dalam kenyataan ringkas di media sosial, Dr Akmal memberi amaran beliau dan rakyat akan ‘turun ke jalan’ jika KDN tidak memberikan penjelasan sewajarnya.

“Kita mohon satu penjelasan yang tuntas dan tepat dari KDN perlu diberikan kepada seluruh rakyat. Jika tidak mahu kami dan seluruh rakyat turun ke jalanan untuk mempertahankan isu ini.

“Ini bukan soal politik, ini soal kesucian agama.” katanya.

Menteri Dalam Negeri,  Saifuddin Nasution Ismail hari ini memaklumkan KDN telah mengemukakan nota kepada Kabinet berhubung membuat keputusan untuk menarik balik rayuannya berkaitan keputusan mahkamah tinggi.

Saifuddin berkata, ia adalah pendirian yang diambil oleh kementerian dan beliau telah memaklumkan kepada Kabinet.

Sebelum itu, Peguam Kanan Persekutuan, Shamsul Bolhassan mengesahkannya, kementerian dan kerajaan memfailkan notis penamatan itu pada 18 April lalu.

WOIT

INI AUTA KELING

ATAU

GERTAK KELING

KAH KAH KAH

KALAU NAK

KE JALAN RAYA

TAK PERLU

GERTAK

AMIN

LETAK TARIKH

LETAK MASA

LETAK TEMPAT

HASUT RAKYAT

UNTUK TURUN

AMIN

TAK PERLU

GERTAK KELING

TAKAKAN BERANI

KE JALAN RAYA

AMIN

BUAT

 JANGAN CAKAP

TOK EZI

KAH KAH KAH

KHALAS

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

UMNo sedia pertahan isu kalimah Allah

Peerghh..!!

"UMNo bukan tuan rumah. UMNo tumpang kasih sayang DAP@ LeeKwanYew saja", kata Mat Asan

Makna kata UMNo macai DAP tuan beso Lee Kwan Yew .!!

Fiyyooo..!! UMNo Ketua Penerangan UMNO, Azalina Othman Said berkata, UMNO akan kekal terus berjuang menegak dan mempertahankan Islam sebagai agama Persekutuan serta menghormati prinsip kebebasan beragama seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Macam Tun rupanya acah acah power Melayu' Islamik' akhirnya serah Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew sambil gentel telo ajer..!!

Apakah mintri UMNo ni sekadar acah acah power pertahan kalimat Allah sambil gentel telo ooopsss silap..bijik kelentit laaa..!!?

#mintrituadobijikkerkikikiki

Kikikiki..