Ahad, 7 Julai 2024

RAJA FORMUAL GAGAL KELUAR FORMULA BARU


RAJA FORMULA

GAGAL KELUAR

FORMULA BARU

AMIN

INI SEBAB UTAMA

PKR KALAH BESAR

KHALAS


Tahniah rakyat Sungai Bakap! Pemimpin jangan sombong dengan rakyat – Dr Akmal

KUALA LUMPUR – Kegagalan mengetengahkan formula yang ampuh bagi memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Bakap telah menyebabkan calon Kerajaan Perpaduan Dr. Joohari Ariffin tewas.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Dr. Muhammad Akmal Saleh berkata, ‘raja formula’ telah gagal memimpin kemenangan di DUN Sungai Bakap dan mengingatkan pemimpin supaya tidak sombong.

Dalam kenyataan yang ringkas, Dr. Muhamad Akmal yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Merlimau mengucapkan tahniah kepada rakyat Sungai Bakap.

“Formula bahlol dan bodoh dari raja formula telah mendatangkan hasil di sungai bakap. Tahniah rakyat Sungai Bakap. Pemimpin jangan sombong dengan rakyat,” katanya dalam perkongsian di Facebook.

Dr. Muhammad Akmal bagaimanapun tidak menamakan individu yang disifatkan sebagai ‘raja formula’.

Media sebelum ini melaporkan, Menteri Ekonomi, Rafizi Ramli menegaskan yang beliau tidak ambil peduli terhadap sindiran beberapa pihak yang menggelarnya sebagai raja formula.

Beliau yakin, rakyat hari ini sudah bijak menilai dan yang menjadi keutamaannya ketika ini adalah menyelesaikan masalah rakyat.

“Sebenarnya saya tak pernah ambil kisah kerana saya yakin pengundi cerdik. Saya sedar satu-satunya mainan pembangkang adalah raja formula.

“Mereka (pembangkang) tak sedar yang pengundi bandingkan menteri dan pemimpin kerajaan yang berterusan ada idea berbanding dengan bekas menteri atau pembangkang yang kerjanya hanya pandai menyindir, tetapi tiada satu idea pun untuk menambah baik keadaan rakyat.

“Kita juga tahu perkara yang mereka ungkit berkenaan formula itu adalah perkara 10 ke 15 tahun lalu yang mana keadaannya berbeza pada masa sekarang,” katanya.

Rafizi antara pemimpin Pakatan Harapan yang turun berkempen untuk calon Kerajaan Perpaduan Dr Joohari Ariffin.




Ramasamy dakwa pengundi India hukum PH di PRK Sungai Bakap



Gagal kuasai media, perang saraf lemah punca kalah – AMK Johor



Orang Melayu 

kekal penyokong 

tegar PN, 

pengundi Cina

 dan India protes PH


PH kalah sebab cakap tak serupa bikin – Hamzah





PRK Sungai Bakap: Ada maklumat DAP gagal dekati pengundi Cina – Veteran UMNO


Tiada ulasan: