Ahad, 7 Julai 2024

SUARA JUJUR PEMIMPIN UMNO


Kerajaan perlu henti buat alasan, kata Puad Zakarshi

AHLI Majlis Kerja Tertinggi Umno Puad Zakarshi menyeru kerajaan perpaduan untuk berhenti mencari alasan dan menerima keputusan Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Bakap.

Menerusi hantaran di Facebook, beliau berkata kerajaan perlu mengelak daripada memberikan terlalu banyak alasan dan formula untuk kekalahan tersebut.

“Rakyat tidak puas hati. Trust deficit datang lagi,” katanya di Facebook.

Puad berkata kejayaan kerajaan dalam PRK Kuala Kubu Baharu pada Mei tidak berlangsung lama.

“Beberapa keputusan dan tindak tanduk kerajaan selepas PRK KKB jadi bola tanggung lawan.

“Jangan cepat lupa daratan selepas menang di KKB. Jangan cepat buat kejutan. Jangan abaikan kekhuatiran rakyat,” katanya.

Puad juga menasihati kerajaan supaya tidak mengabaikan kebimbangan rakyat dan mengeluarkan pegawai yang dianggap tidak cemerlang.

Menurutnya penyokong bekas perdana menteri Najib Razak mungkin enggan menyokong parti-parti yang berkaitan dengan perpaduan kerajaan selagi mereka percaya beliau tidak diberikan haknya untuk perbicaraan yang adil.

Semalam Perikatan Nasional berjaya mengekalkan kerusi DUN Sungai Bakap selepas calonnya Abidin Ismail menang dengan majoriti 4,267 undi berbanding calon Pakatan Harapan Joohari Ariffin.

PRK itu diadakan berikutan kematian Adun PAS Nor Zamri Latiff yang juga Yang Dipertua Pas Nibong Tebal pada 24 Mei akibat radang perut. – 7 Julai, 2024.



WOIT

DUA SEBAB

KENAPA PKR

KALAH BESAR 

 DI SUNGAI BAKAP

AMIN

PERTAMA :

ANWAR TAK TURUN

BERKEMPEN

AMIN

KEDUA :

RAFIZI TIDAK

UMUM

FORMULA BARU

AMIN

JIKA DUA PERKARA

INI DILAKUKAN PASTI

PKR MENANG BESAR

AMIN

KHALAS

Tiada ulasan: