Isnin, 9 September 2013

JUAL CANDU JUAL AGAMA JUAL TIKET UMRAH



ADA DUA PERNIAGAAN 
PALING TUA DALAM DUNIA
SALAH SATU IALAH JUAL AGAMA
 PEMEGANG MOHOR BOTOL BESAR
Aper mauuuu herennnnnnn......pamegeng pamegeng mahurrr bautolllll beasar jugekkkkk baekes lununnn....yang laennn pun misiti mauuuuj itut itut.......tideak pearcaya.....tanya lili kukuan yuyu......zaemen barubahhhh.....methoddddd tateap sama...... on HANYA SATU SOALAN UNTUK MUNKEE INI
DDKB
on 9/9/13

HAJI MENIPU MUNGKIR JANJI
najib yg naikkan harga minyak pastu tuduh Allah swt yang naikkan harga barangan. hebat betul mamat ni boleh tuduh Allah swt yang menyebabkan penderitaan rakyat. padahal jelas dari firman-Nya bhw semua yg terjadi didunia ini adalah hasil kerja tangan manusia. pas ada kabinet bygnnya sendiri?

kalau camtu buat apa ada Pakatan Rakyat? dari sini terselahlah cita2 pas yg hanya bermain wayang dgn pr. sekiranya pas berkuasa sudah pasti dia akan tendang pkr dan dap. pd pemilihan akan dtg ni, eloklah pemimpin yg tak pakai serban mula pakai serban 3 kilo - lagi besar lagi baik. beli sari dan lilit atas kepala. kalau tidak anda akan dinyahkan krn anda profesional.

 TT, skrg ni title haji tak ada sbrg makna. walaupun dah pergi haji tapi tetap menipu dan mungkir janji. ajak jv, sykt aku keluar modal sykt dia manage projek. tapi last2, sykt aku keluar modal, sykt aku juga yg manage projek. janji untung rugi bagi sama rata. bila rugi yang tanggung sykt aku. pengalaman aku jadi kontraktor. on ALIM ULAMAK JUAL CANDU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/9/13

Inilah dia Fathul Barua parti gerombolan kencing rakyat. on ALIM ULAMAK JUAL CANDU
Anonymous
on 9/9/13

SYURGA PUN ADA KELAS
Ostad ooo ostad...start tak idup ke...oo ostad ku...ape yang kau merepek merapu meraban ni...adakah ni tanda tanda nak lawan khir baharom...nak jadi munkee jugak kah lepas ni...nak jadi free loader...mmm ostad ooo ostad...apa yang ada sekarang tak cukup kaa sampai nak menjilat lagi...

ostad pi tanya mat bangang dunia ni ideal ke tak...pi tanya cik mok dunia ni ideal ke tak...tanya depa dua ekor tu mana depa nak...donia ka sorga...kalau depa jawap nak sorga aku yakin ostad boleh syorkan nak sorga kelas mana...kelas ekonomi ka kelas bisnes...tak pun ostad boleh juga bagi depa tempah sorga kelas vvvvvvip...sebab sorga ni sesuai untuk yang obes...ruangnya lebar semuanya besar...

kurang kurang nanti ostad boleh juga rasa sekali sekala masa ziarah...bab harga ostad jangan risau semua ada diskaun...ada orang dalam boleh kawtim...untuk keterangan lanjut sula hubungi tengku fraud... Bila kali terakhir online dengan tuhan...dapat wahyu baru ke suruh pertahan mat bangang...ke enjin baru minta on ALIM ULAMAK JUAL CANDU
Anonymous
on 9/9/13

 HANYA AGAMA AKU YANG BETUL
Aku dilahirkan sebagai orang melayu dan cara kebetulan pula aku beragama islam kerana family aku menganut agama islam. Walau pun begitu aku juga belajar beberapa agama lain yang dikatakan oleh orang islam sebagai agama orang kapir. Aku bela anjing, tidak minum arak, tidak makan babi.... makan rasuah jauh sekali !

Dalam pembelajaran aku dalam beberapa agama itu, wujud satu kesedaran bahawa setiap agama yang mempunyai pengikut yang ramai akan mengatakan bahawa agama lain selain dari agama mereka adalah kapir. Hanya agama mereka saja yang paling baik disisi tuhan dan akan membawa penganutnya menuju kesyurga. 

Selalu kita dengar ada puak yang mengaku beragama islam tapi sanggup menghina penganut agama lain sebagai kapir, tak masuk syurga kerana tuhan tak suka agama itu..... untuk pengetahuan penganut islam, orang yang dihina itu juga berkata agama islam adalah agama kapir bagi mereka. Percaya pada agama islam tidak masuk syurga tuhan tak suka kerana penganut agama itu suka menipu.... on ALIM ULAMAK JUAL CANDU
Anonymous

on 9/9/13
PERNIAGAN LAGI SATU APA?
kah kah kah
SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal
---------

7 ulasan:

DDKB berkata...

Agama itu seperti kereta ferrari....bugati veron.....aston martin....mc claren....laju..hebat...moden...canggih....KECELAKAAN....AKSSIDENT.....KATABRAKAN......masa kereta yang disalahkan......salahin dong supirnya...drebarnya....paemandunya.......kalo tigaga paham ini kiasan.....mesiti bodoh macam pantul bari ni.....hahahahahahhaha....harga seluar katak/spender naik tentunya tuhan yang suruh.....hahahahahaha.......ni pantul bari ni bangsat punya manusia...pakai seluar katak dikepala...pui.

mat lendir berkata...

naikkan harga minyak - ketentuan tuhan
naikkan harga disel - ketentuan tuhan
naikkan harga gula - ketentuan tuhan
naikkan tarif letrik - ketentuan tuhan
naikkan harga air - ketentuan tuhan

klu macam ni, baik tak payah ada menteri! Tak payah ada ostat!

Awanama berkata...

TT ostad tuu agaknya terima wahyu atau online dari Gua Kelam,ialah sebuah gua batu kapur di Perlis, Malaysia. Gua ini terletak di pinggir pekan Kaki Bukit, 33 km di utara Kangar. Terdapat sebuah terowong semula jadi sepanjang 370 meter di dalamnya. Jambatan gantung di dalamnya menjadi tarikan pelancong. Air yang yang mengalir di dalamnya mengalir ke Sungai Perlis.kahkahkah

Awanama berkata...

drMAZA pulak kata:

"..kepada yang menggunakan hadis harga barang untuk menyokong kenaikan harga, sila rujuk tafsiran bagi hadis itu di sini..apakah jika anda ke kedai lalu penjual menjual barang dengan harga yang mahal, maka adakah dia boleh menyatakan 'Allah yang menaikkan harga bukan saya?! ..jangan sampai nanti ada pembunuh yang akan berhujah bukan saya membunuh tapi Allah yang menetapkan ajal, pencuri pula akan berkata bukan saya yang mencuri, tapi Allah yang menetapkan rezeki...kerana saya berpegang dengan kata-kata ILMU bukan kerajaan yang mengurangkan subsidi tapi Allah yang menaikkan harga barang.."

P/s: Betullah ada dua jenis ulama pada akhir zaman ini!

Awanama berkata...

Memang benar, ketentuan harga adalah dari Allah swt, malah semua perkara juga demikian. Namun mengajak beriman dan pasrah terus sambil mengabaikan arahan Allah dan RasulNya agar berusaha membanteras unsur kezaliman , ketidakstabilan dan kelemahan yang mengganggu proses harga adalah kaedah berfikir yang SALAH. Lihat Allah swt mengharamkan Riba.

Begitu juga haramnya BAI’ AN-NAJASH kerana manipulasi harga sebenar secara terancang oleh rakan penjual, HARAMNYA Jualan TALAQQI AL-RUKBAN kerana menganggu harga pasaran, DIHARAMKAN juga IHTIKAR (simpanan barangan asasi agar naik harga kerana demand secara paksaan dicipta). Justeru, fahamilah hadis berkaitan 'harga adalah ketetapan Allah' beserta hadis-hadis yang berkaitannya. Jika tidak, anda mungkin melencong dari kefahaman yang betul.


Nabi salla Allahu ‘alaihi wasallam tidak membenarkan kawalan harga dibuat oleh kerajaan pada masa yang TIDAK TERDESAK. Nabi salla Allahu ‘alaihi wasallam juga menolak permintaan sahabat baginda untuk melakukan 'ceiling' harga di ketika pasaran tidak diserapi unsur zalim oleh peniaga dan tiada campurtangan dalam ketetapan harga, tiada gangguan pada permintaan serta penawaran Sebagaimana respon dan jawapan Nabi salla Allahu ‘alaihi wasallam kepada sahabat baginda :

بل الله يخفض ويرفع , وإني لأرجو أن ألقى الله وليس أحد منكم يطالبني بمظلمة في دم أو مال
Ertinya : Bahkan Allah SWT adalah yang menaik dan menurunkan harga, dan sesungguhnya akhu berharap untuk bertemu Allah dan tiada seorang pun dari kalangan kamu menuntut dariku akibat sebarang kezaliman ( yang aku lakukan) samada berkaitan darah atau harta" ( Riwayat Abu Daud ; hlm 385 ; Al-Bayhaqi, 6/29 ; Sohih menurut Albani)

Namun kemudiannya, ulama terulung dari kalangan Tabi’en seperti Imam Sa’id Musayyab, Yahya Sa’id Ansari, Imam Malik dan ramai lagi ulama tabien sezaman dan yang selepasnya bersetuju ia dilaksanakan dalam suasana peniaga sengaja menyekat barangan bertujuan untuk memaksa harga naik disebabkan permintaan meningkat mendadak. Sebagai jalan menghalang kezaliman dari berlaku.

Sheikhuna Prof. Dr. Fathi Al-Durayni menjelaskan tas’ir diterima kemudian oleh para ulama mujtahidin tabien bagi mencapai maqasid atau objektif yang disasarkan oleh Nabi s.a.w sendiri semasa baginda menolak tas’ir. Iaitu Baginda menolak kerana tidak mahu berlaku kezaliman kepada pengguna dan peniaga. (Manahij Al-Ijtihad, Dr Fathi Ad-Durayni, hlm 159)

Ulama tabien pula membenarkan tas’ir kerana berubahnya suasana dan keperluan di ketika zaman mereka, lalu mereka menerima tasi’r. Jelas dari isu ini, objektif adalah sama cuma bentuknya berbeza.

Dr. Zaharuddin Abd Rahman
9 Sept 2013

Awanama berkata...

Jangan hairan, suatu hari nanti, rakyat Mesia akan dan lama kelamaan meningkat golongan mula benci dgn apa saja disebut mana2 agama.. ramai di US dan Eropah sudah mula meninggalkan agama, malah banyak gereja lengang pd hari Ahad mahupun hari2 lainnya. Umat islam pun ramai bosan solat di masjid kerana keyakinan terhadap tuhan dan masjid boleh dikentut2 saja. Lihat solat waktu harian, solat sudah tidak penting kpd umat Islam, cuma bertahan dgn solat jumaat saja. Kalo check solat isyak dan subuh, kekadang cuma imam dan pembantunya saja.. itupun sbb dpt elaun rembat duit org ramai..tatau la solat sbb Allah Taala ke duit elaun punyer pasal..

Kat tempat gua, ada beberapa gereja telah lama ditutup dan sekumpulan Islam asal dari Bangladesh berusaha untuk membelinya sejak 2010 lagi, namun dana belum mencukupi. Kami solat Jumaat masih kat Masjid dlm Universiti yg khutbah dlm English. Mat2 saleh ramai kecoh agama mereka saja diterima tuhan.. begitu juga Islam.. sama juga yahudi dan syiah.. masing2 alim dan agama lain adalah jahat dan apa saja kebaikan dibuat agama lain, terbatal dan segalanya masuk neraka.

- Gua Seekor Kambing Meng-ngong Weh.

Awanama berkata...

USTEK FART HOLE BAU KARI..hahahahaha