Isnin, 9 September 2013

SEJARAH SALASILAH SANG SAKA




KOMENTAR TUKAR TIUB
ramai yang bertanya
apa dia sang saka merah puteh
apa jadi pesejarahan sang saka

adalah diberitahu bahawa
jalur tembarang lahir dari petandingan
tuan yang menang mengakui bahawa
yang mempengaruhi dirinya  ialah bendera penjajah

ada lah diberi tahu bahawa
lagu negara ku itu di ciplak
dari lagu peranchis 
jadi lagu memula moon
jadi lagu indon - terang bulan
kemudian jadi lagu negara ku

TIMBUL PERSOALAN
simbol negara 
berasaskan ciplakan
ini menjadikan negara ini  lekeh

JALAN KELUAR
perlu satu perjanjian sosial yang baru
satu social cointract yang baru
dimana dilupuskan jalur tembenarng
di mana dilupskan terang bulan
diganti dengan yang baru
yang memiliki roh
yang memiliki semangat
yang memiliki motif
perjuangan anak semua bangsa
mendirikan satu tamadun di nusantara



TONTON DAN LIHAT



LIHAT DAN TONTON

SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal




----------------

1 ulasan:

DDKB berkata...

Nyanyi lagu tanah pusaka...aku menangis sedey.....lihat sang saka...urat aku menegang...bulu ari ari aku meriming....hebat visual ini.......nyanyi lagu negara ku...macam aku nak bunuh orang perasaan ini...rasa bersalah...lihat bandera malaise.....mata aku tumbuh ketuat....kenapa ya.....kenapa.......rupanya yang asli bisa beranak...menghidupkan....yang tiruan itu...jangankan beranak...datang haid pun dilukai pepeknya....hahahaha...pelesu...pelesu...tapi najip tetap bilang tulin...barua apalagi....tulin saja.......hahahahahahhhaha....ROSAK.....!!!!!!