Jumaat, 28 Oktober 2016

SILA TANAM UBI




TANAM UBI
Jika tepung mahal makanlah nasik. Beras mahal tanamlah ubi. Minyak mahal naik ketatelapi. Rakyat tak perlu gula untuk jaga kesihatan. Elektrik mahal pasang pelita lagi romantik. Minyak masak mahal tak yah masak. 

Berapa kali aku nak ulang ni, subsidi ditarik bukan sebab Rosmah .. paham tak .. sok jika nak subsidi jgn undi UMNO, tu je .. paham tak .. tak paham-paham lagi cinabeng betoi. on APA JASA SUAMI NAJIB?
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/28/16




---------------

2 ulasan:

Awanama berkata...


tanam ubi,

tanam jagung,

tanam kanh-n-kung,

tapi hasil paling-paling BEST sekali,

tanam POKE-MO1.




Tapi, kena tangkap dulu, sebelum TANAM, ok?

Awanama berkata...

korang tahu tak nape subsidi minyak sawit ditarik??cuba korang cari cerita pasal negara kafir perancis menaikkan cukai sawit dari malaysia..korang tau tak syarikat ioi telah ditamatkan kontrak kerana ioi melakukan pembakaran terbuka di indon dan menjadi jerebu dimalaysia..korang tau tak, indon memang buat dek hal jerebu sb syarikat malaysia yg buat hal..korang cuba cari syarikat mana yg mendanai pembunuhan warga west papua utk tanam sawit..korang jgn pelik kalo warga eropa mmg tak guna minyak sawit utk masak, tak cya tanya chef2 di europe..diorg guna minyak dara zaitun dan bukan minyak janda rosmah..sawit digunakan dlm makanan2 proses spt susu, gula2 dan dan..disbkan negara kafir luar negara menaikkan cukai samada sb ekonomi jatuh atau sb mrk mahu kenakan najib rosmah maka kerajaan malaysi terpaksa menyah subsidikan harga minyak..korang jgn gundah gulana akan hal minyak ni, korang tonton cj wow shop dan beli kuali2 yg bole masak tanpa minyak..yakin la, suatu hari nanti subsidi minyak yg dinyahkan itu akan menjerut diri mereka sendiri..ekonomi tepu, hutang membadak..negara arab pun masak tak guna minyak sawit apatah lagi nabi..nabi hanya mkn kurma ajwa je..so jgn susah hati..