Rabu, 22 Mac 2023

LANGKAH BETUL KERAJAAN


KDN teliti persediaan asas bawa keluar kanak-kanak di depoh tahanan

KEMENTERIAN Dalam Negeri (KDN) sedang meneliti persediaan asas bagi perancangan membawa keluar kanak-kanak yang berada di depoh tahanan sementara Imigresen di seluruh negara, kata menterinya Saifuddin Nasution Ismail.

Saifuddin berkata KDN juga sedang mengenal pasti jumlah sebenar dan keberadaan kanak-kanak berkenaan, sebelum diserahkan kepada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mengkhusus dalam penjagaan kanak-kanak.

“KSU (Ketua Setiausaha) telah diarahkan untuk to keep the ball rolling (meneruskan perancangan itu). Biar mereka buat kerja mereka dahulu,” katanya pada sidang media selepas Perhimpunan Bulanan KDN di Putrajaya, hari ini.

Pada 15 Februari lepas, Saifuddin dilaporkan berkata pihaknya serius menguruskan kebajikan kanak-kanak di depoh berkenaan selepas ia mendapat perhatian aktivis hak asasi manusia serta badan antarabangsa, dan perbincangan telah diadakan bersama beberapa kumpulan termasuk NGO untuk pelaksanaannya.


INI LANGKAH

BETUL DARI KDN

AMIN

KANAK KANAK

TAK PERLU

DI TAHAN WALAU

PUN MEREKA

TAK HALAL

AMIN

FIKIRKAN JALAN

TERBAIK KERANA

EMAK AYAH

PENDATANG HARAM

ANAK TAK PATUT

DI TAHAN SAMA

AMIN

KHALAS

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Celaka punya pendatang haram. Dah tau jadi pendatang haram, kalau nak kongkek pakai lah kondom. Makan ubat perancang. Benar2 menyusahkan kanak2. Kalau dinegara kafir anak ini tidak boleh diserahkan kepada ibu bapa yg tak bertanggung jawab. Hukuman lebih berat perlu dikenakan termasuk sebatan. Adalah lebih baik jika ada undang2 yang membenarkan di mandulkan spesis pendatang haram jenis mcm tu. Yang lain semua boleh lengkap dokumen kenapa kamu semua besar kepala macam sial datang tanpa dokumen.?