Jumaat, 10 Mac 2023

RAFIZI CAKAP BENAR



Semua pihak kena percaya kepada sistem perundangan – Rafizi

PUTRAJAYA – Semua pihak perlu memberi kepercayaan penuh kepada sistem perundangan, pihak berkuasa termasuk Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk mengendalikan kes membabitkan  Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, kerajaan  kekal dengan prinsip untuk tidak campur tangan terhadap terhadap sistem perundangan sekalipun ia membabitkan pihak kerajaan.

“Saya tidak mahu masuk campur malah ketika menjadi pembangkang, saya terima kes demi kes daripada whistleblower (pemberi maklumat) yang mana saya harus harus bercakap dan hampir membayar harga yang mahal.

“Sekarang sebagai kerajaan, sangat penting untuk saya tidak dekat.. untuk memastikan dari perspektif kerajaan supaya kita elak sebarang campur tangan.

 “Dalam hal ini, biar proses itu berjalan termasuk proses mahkamah, beri kepercayaan penuh kepada sistem kita, perundangan dan SPRM,” katanya ketika sidang media selepas Sesi libat urus Menteri Ekonomi bersama Ketua-ketua Jabatan Peringkat Negeri di sini hari ini.

Menteri Ekonomi itu berkata demikian bagi mengulas berkenaan siasatan SPRM terhadap  Muhyiddin Yassin berkaitan berkaitan projek Jana Ekonomi Pemerkasaan Kontraktor Bumiputera Berwibawa (Jana Wibawa).

Sebagai rekod, Muhyiddin yang juga Pengerusi PN dan Ahli Parlimen Pagoh akan didakwa di Mahkamah Sesyen pagi esok.

Beliau dijangka berdepan enam pertuduhan membabitkan empat salah guna kuasa dan dua kesalahan pengubahan wang haram.-



RAFIZI CAKAP

 BENAR

AMIN

ADA PIHAK 

TAK CAYA

MAHKAMAH

AMIN

BUAT FITNAH

TABUR CERITA

KARUT

AMIN

ADA CERITA

TENTANG NAJIB

AKAN DIBEBAS

SEBELUM RAYA

AMIN

ADA CERITA

47 KES ZAHID

AKAN LUPUS

AMIN

SEMUA INI 

CERITA NAK 

BURUKKAN PMX

 AMIN

RAKYAT SEMUA

TAHU MUSTAHIL

NAJIB AKAN BEBAS

AMIN

MUTAHIL 47 TUDUAHN

ZAHID AKAN

LUPUS

KECUALI....

KECUALI APA....

JENG JENG JENG

KHALAS

Tiada ulasan: