Jumaat, 31 Oktober 2008

BELI KANCIL PUN KENA PANDU DULU - malaysiakini

Timbalan Menteri Petahanan Abu Seman Yusop telah di bantai hebat di Parlimen kelmarin. Ini timbul apabila dia mengakui bahawa TIDAK ADA siasatan dan tengok, uji dan periksa terhadap 12 buah Eurokopter Cougar EC 725 yang ingin dibeli oleh rakyat Malaysia.

Harga yang dinyatakan juga bertingkah-tingkah macam hendak menipu. Abu Seman berkata harganya RM1.6 bilion. Manakala Setia Usaha Kementerian Abu Bakar Abdullah berkata harganya RM 1.1 bilion.

Mana yang satu harga sebenar tidak di ketahui. Mana yang tipu dan mana yang betul tidak jelas. Kemungkinan dua-dua harga ini juga adalah harga tipu.

Ketua Pakatan Rakyat Anwar Ibrahim telah bertanya “ bagaimana pembelian ini tidak melakukan uji tengok . Saya yang ada pengalaman 8 tahun sebagai menteri keewangan akan melihat apa benda yang ingin dibeli kerajaan’.

Sementara itu, M.Manogaran YB dari Telok Intan telah mengejek Abu Seman dengan berkata, “ kalau kita hendak membeli Perodua Kancil kita kena lihat dan uji, inikan pula herlikopter yang berharga RM1.6 bilion.

Abu Seman Yusuf hanya tersengeh-sengeh dan terseringai bodoh.



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Abu Seman ni memang bodoh brother, kalah perang kita, mati lah kalah perang.
Patut nya dia bawa kat parlimen tu KSU kementerian dan General Udara untuk tolong jawab.Kalah perang brother, Abu Seman kena snook dengan Najib, dan kena kelentong dengan KSU dan General Udara nya yang blurrr... kalah perang brother.

Tanpa Nama berkata...

cabaran tuh!! ada btolnye jugak, kete pon ada test drive dulu ye dak? aihh macam2.

Tanpa Nama berkata...

Kah..kah..kah.. Bodoh punya
Abu Seman.. "Bro Sham" Kau suruh dia balik jaga babi kat Melaka tu dia tahu la.. Beli Babi tak payah buat apa ujian, janji gemuk dan berisi sudah la...

Woi.. Ali Ketam..apa punya tonyok la..kau simpan mamat samdol ni...Buat malu orang kampung...

Apa punya banggang tahap Pak Cik KORDI dari Sintok aje.. Pak Cik KORDi yang bodoh sial tu pun bila beli beskal dia uji kayuh dulu...
Natang Bewok sungguh...

Tanpa Nama berkata...

hahaha

tak perlu terseringai pon tak pe, da sedia nampak bodoh dah..pulak tu ada hati nak memperbodohkan rakyat..kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

Ada betulnya juga. Beli Kancil yang berharga bawah RM30000 pun kena test drive dulu, apatah lagi helikopter yang berharga berbillion RM. Tapi kalu nak test drive Eurocopter, jangan bagi Najib yang test, lain jadinya kang...

Tanpa Nama berkata...

Encik Najib, mana penjelasan ni? Satu negara dah menanti tunggu penjelasan dari encik.
Jangan nak guna taktik diam dan mengharapkan rakyat lupa, taktik tu dah selalu dipakai.

chaoticwunderkid. berkata...

Memang tak masuk akal dan kenyataan seperti ini yang keluar dari seorang yang berpangkat konon. Itulah tradisi orang UMNO yang bodoh bodoh belaka.

Selalu tampar muka sendiri apabila buka mulut bersuara.

Apa boleh buat........rakyat yang buta mata pilih mereka menerajui Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

apa-apa hal pun semua pemimpin-pemimpin united malays national organisation semuanya adalah PENCURI BESAR,mereka telah mencuri hasil-hasil negara dan hak-hak rakyat sejak 51 tahun yang lalu.. Hidup Sosialisma..!!