Rabu, 5 September 2012

MEMBUNUH DAN MEROGOL - BERMORAL TINGGI





BAKAL MENJADI PM TIDAK LAMA LAGI





BUDAYA MORAL YANG SEMAKIN ROSAK - meloya

CHEREDZA

Sik,
Kedah

Bendera negara merupakan panji-panji perang yang akan dipegang hingga ke titisan darah terakhir. Sepatutnya tiada rakyat dari mana-mana negara di dunia ini yang sanggup memijak atau mempertikaikan benderanya sendiri. - Gambar hiasan
majoriti rakyat jelata amat sedih dan kesal dengan perbuatan biadab beberapa individu memijak gambar Perdana Menteri dan mengibarkan bendera ala bendera Singapura pada malam sambutan kemerdekaan negara ini, baru-baru ini.

Pihak yang melakukan perbuatan biadab dan terkutuk itu kini diburu oleh pihak keselamatan demi memelihara kedaulatan dan maruah rakyat negara ini.

Perbuatan tersebut menunjukkan bahawa ada segelintir rakyat negara ini yang tidak tahu bersyukur. Mereka berbuat demikian tanpa memikirkan kesannya yang sangat buruk. Mereka barangkali fikir kerajaan Malaysia takut terhadap mereka.

Kerajaan Malaysia amat komited memelihara negara ini daripada pelbagai ancaman. Kerajaan kerap bertolak ansur demi memelihara sistem demokrasi agar berjalan lancar. Tetapi nampaknya, ada puak seperti tidak suka cara demokrasi. Mereka lebih suka cara pijak gambar, tayang punggung, tukar bendera, rusuhan dan sebagainya.

Pada pendapat saya, cara puak itu sebenarnya menjurus kepada suasana budaya bermoral rendah. Sedangkan kerajaan menjunjung budaya moral yang tinggi.

Nampaknya tidak keterlaluan saya katakan, rakyat Malaysia kini berdepan dengan pertembungan budaya moral rendah dari pakatan pembangkang dengan budaya moral tinggi dari pihak kerajaan.

Saya juga berpendapat, tindakan mereka mengibarkan bendera ala bendera Singapura tersebut menunjukkan bahawa mereka sudah ketinggalan zaman.

Saya berharap, mereka yang terlibat insaf dan kembali semula ke pangkal jalan dengan menolak pemimpin yang bernafsu serakah, yang tidak dapat membezakan antara kepentingan negara dengan kepentingan diri sendiri.

UPAH ORANG LAIN MEMBUNUH





KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... TAK RAMAI RAKYAT YANG SEDIH.... kah kah kah..

kah kah kah...TAK ADA SIAPA YANG BIADAP.... kah kah kah..

woit... HANYA SATU SOALAN SAJE.... kah kah kah..

SOALAN : kalau najib bermoral sangat kenapa terlibat dalam kes bunuh?




PENGUMUMAN:
sesiapa yang berminat
untuk memesan sang saka
untuk dikibarkan di rumah masing masing
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com


Tiada ulasan: