Selasa, 21 Januari 2014

SOKONG KHAI LOON








 KENYATAAN NIK NAZMI

Saya mengecam sekeras-kerasnya respon UMNO terhadap flashmob anjuran Ketua Penerangan Angkatan Muda KEADILAN dan ADUN Machang Bubuk Lee Khai Loon.

Khai Loon membantah kegagalan UMNO-BN memahami sentimen rakyat dalam isu kenaikan harga barang yang diwakili kenyataan Perdana Menteri Najib Razak tentang kangkung.

Khai Loon bertindak secara aman menyuarakan isu rakyat.

Namun UMNO bertindakbalas dengan membakar sentimen perkauman malah mengugut menimbulkan semula tragedi 13 Mei 1969. 

Sebelum ini UMNO dan kuncu-kuncu mereka bertindak biadap terhadap pimpinan Pakatan dan NGO yang kritis namun rakyat terus waras.

Islam dan budaya kita menolak sikap yang UMNO anjurkan selama ini.

UMNO tak wajar bermain dengan api. Di manakah pimpinan UMNO yang bercakap tentang 1Malaysia, wasatiyyah dan transformasi?

NIK NAZMI NIK AHMAD
TIMBALAN SPEAKER DEWAN UNDANGAN NEGERI SELANGOR
AHLI DEWAN UNDANGAN NEGERI SERI SETIA

NAJIB

KANG KONG

-----------

3 ulasan:

Lang berkata...

Geng mamak pulak kata... kami membantah niik nazmi kerana kegagalan beliau memahami perangai kami... tengok kami atas bawah dwngan mata... ada nampak ka tarak nampak? Kah..kah..kah

DIDI KOTA BELUD berkata...

PIMUM...PAKIMA....PPRIM...LAST SEKALI UMNO....kelayakan kemasukan...mesti hitam dan mesti tau pakai songkok tinggi....kelayakan tambahan...mesti pandai menyamar jadi meeeleeeyu......hehehehebhe...ini penyakitnya kalau nak tahu....

Tanpa Nama berkata...

mamak tidak sedar taktik mereka sudah terbongkar....kah...kah....kah....pekauman mamak tak laaku...jumpa cina...jumpa melayu melayu cina amalkan @ tradisikan mengetuk kepala mamak sampai mengaku cuba menghasut....kah...kah....kah..