Isnin, 8 Ogos 2016

SULTAN SERU SEKELIAN ALAM






YA AMPOON

YA MAULANA

YANG TUNGKU


‘Sultan Melaka’ didakwa menipu, mengaku tidak bersalah

 | August 8, 2016
Sabirin Yusuf, 48, dituduh menipu Poniran Sumardi dengan memperdayakan lelaki itu bahawa dirinya adalah Sultan Melaka.





JOHOR BAHARU: Seorang pengawal keselamatan mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tiga pertuduhan kerana menipu seorang individu untuk mempercayai dirinya adalah Sultan Melaka dan boleh mendapatkan mangsa persalinan diraja pada Mei tahun ini.
Sabirin Yusuf, 48, dituduh menipu Poniran Sumardi dengan memperdayakan lelaki itu bahawa dirinya adalah Sultan Melaka dan boleh menolong mangsa mendapatkan persalinan diraja Melaka sehingga mendorong mangsa menyerahkan wang tunai RM700.
Tertuduh yang melakukan kesalahan itu pada awal Mei lepas, di alamat No 129, Jalan Pesona 12, Taman Pelangi Indah, juga didakwa melakukan kesalahan sama pada pertengahan Mei dan penghujung Mei tahun ini.
RAKYAT TETAP

SETIA KEPADA

TUNGKU RAJA

MELAKA GONG

L'IL GOMBAKI 

AL-MARHUM

IBNI BATUTA

AL-FULUSIKOM 

SETIA SETERU

SEKELIAN ALAM



-----------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mata Itam tu sapa ?????

panglimo potaseh berkata...

Depa ni tak habis lagi nak lekehkan Sultan Melaka Seru Sekian Alam. Patik dah royak dah, mentenen Al-Sultan Melaka ni murah je .. bayangkan persalinan diraja siap dongan keris kontot baru 700 hengget. Bandingkan dengan kos persalinan suami Najib, ratus ribu hengget .. tak de sapa nak heret dia ke mahkamah .. mungkin badannya berat sangat untuk diheret kot.

Tanpa Nama berkata...

Tu dia bini.. jubo besa tempayan.. rezeki dari Alloh. Semua halal boleh balun.. asal halal, balun tanpa henti. Jadi mak badak juga akhirnya.