Rabu, 18 Disember 2019

INI PERANGKAP









INI PERANGKAP

ABAM JANGAN

PERGI UJI

Yusoff Rawther jalani ujian poligraf 4 jam, kata peguam


MUHAMMED Yusoff Rawther menjalani ujian poligraf selama hampir empat jam di Bukit Aman bagi membantu siasatan berhubung dakwaan beliau diserang secara seksual oleh Presiden PKR Anwar Ibrahim.

Beliau tiba di Ibu Pejabat Polis Di-Raja Malaysia di Kuala Lumpur dengan diiringi peguamnya Mohamed Haniff Khatri Abdulla petang tadi.

Menurut Haniff, anak guamnya menjalani ujian dari pukul 4.30 petang dan berakhir lebih kurang pukul 8.30 malam.

“Hanya Yusoff dan tiga pakar ada dalam bilik itu (semasa ujian) sementara saya dan pegawai penyiasat tunggu di luar.

“Setakat ini tidak ada notis untuk ujian kedua. Ujian yang diperlukan sudah dijalankan hari ini,” katanya kepada pemberita yang menunggu di Bukit Aman.

Menurut Haniff, anak guamnya puas hati dengan ujian poligraf hari ini.

Ditanya apakah Anwar juga akan diminta menjalani ujian sama, peguam itu berkata terserah pada pihak penyiasat dan Ahli Parlimen Port Dickson itu sendiri.

Pada 7 Disember lalu, Yusoff yang mengaku bekerja di pejabat Anwar antara September 2018 hingga Mei 2019, membuat laporan polis mendakwa presiden PKR melakukan serangan seksual terhadapnya di kediaman majikannya itu di Bukit Segambut, Kuala Lumpur pada 2 Oktober lalu. 

Laporan polis dibuat sehari selepas beliau membuat pendedahan sama melalui satu akaun berkanun.

Anwar, 72, menafikan tuduhan dan menyifatkannya fitnah untuk memburukkan nama baiknya.

Hasil laporan yang dibuat oleh Yusoff, polis membuka siasatan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan atas jenayah mencabul.

Katanya, pada hari yang didakwa itu beliau sibuk berkempen untuk pilihan raya kecil Port Dickson.

Polis pada 9 dan 10 Disember lalu sudah mengambil keterangan Yusoff sementara Anwar dirakam keterangannya pada 12 Disember.

Polis juga sudah menjalankan siasatan di rumah Anwar di Bukit Segambut, tempat kejadian didakwa berlaku.

Setakat semalam, polis sudah mengambil keterangan daripada lapan saksi, kata pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Huzir Mohamed.


POLIGRAF INI

BUATAN ISRAEL

JIKA 

PEMIMPIN ISLAM

YANG JUJUR

YANG WARAK

YANG SYUMUL

YG SEMBAHYANG

YG JADI IMAM

AMBIL UJIAN

PASTI NEGATIF

KERANA INI

ALAT ZIONIS
KAH  KAH KAH

----------

4 ulasan:

JoeP berkata...

Antara Yusoff dengan Azilah siapa kita boleh caya. Ataupun dua2 penipu.Shafiee loyar Najib dah mula buka cerita 'conspiracy theory'.Loyar2 Anwar bila lagi? Shafiee tu kan dulu belajar dari Anwar tentang 'defence by conspiracy theory'.Sampai dia kena buat roadshow untuk meyakinkan rakyat walaupun sudah ada court judgement.Rakyat Malaysia ni bukan kisah sangat dengan siasatan polis atau keputusan mahkamah.Kalau tak gitu masa kan kita boleh ada 'Next PM8 for sure' dan Malu Apa Boskurr. kruk kruk kruk....

Tanpa Nama berkata...

poligraph atau kata jujur lain adalah pinocchio......
lagi bohong lagi panjang hidungnya........
panjang itu tak ada sangkutpaut dengan kote.......
ya betul kat segambut terjulur panjangnya.....
kalihamput.....

Pot En berkata...

Harzeq pun kene wat ujian jugak. Kalau harzeq kene bang jemin pun kene jugak laa dah cakap suami isteri kann musti la sehidup semati...

Si Tukul berkata...

Nak bagi adil dua² bakal piem anwar dengan azmin kene gi wat ujian. Macamana ada bran ke bang jemin. Cerita SD poligraf sume ni takleh wat stim laaa.. Kita anggap je si usop ni betul memang anwar syok kat dia abes cerita.. Kes saipol dulu liwat berlaku sekarang baru ciom molot je apa ada hal. Cerita pasal nuar suka belakang dah basi. Yang orang terkejut tak sangka si jemin ni, bukan main belakang tapi bagi belakang kih kih kih....