Isnin, 11 Mei 2020

MENTERI TAK SALAH GUNA KUASA







AWAS


JANGAN FITNAH

PEMIMPIN

 MELAYU ISLAM

YANG WARAK

BERIMAN

LAGI   JUJUR 

Tuduhan salah guna kuasa bohong, kata Adham Baba


MENTERI Kesihatan Dr Adham Baba menolak dakwaan Pusat Memerangi Rasuah dan Kronisme (C4) yang mengaitkan syarikatnya dengan kontrak diberikan Kementerian Kesihatan Malaysia.

“Saya dengan tegas menyatakan ia tiada kaitan dengan Khazanah Jaya atau kaitan (kaitan dengan) mereka.

“Semua itu adalah pembohongan dan tohmahan,” katanya dalam satu kenyataan kepada Malaysiakini.

C4 hari ini menggesa menteri itu memberi penjelasan sama ada beliau terlibat dalam skandal perolehan bernilai RM30 juta yang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

SPRM sedang menyiasat lima syarikat yang dilantik secara langsung oleh Kementerian Kesihatan (KKM) untuk membekalkan peralatan ujian berkaitan Covid-19.

Dilaporkan pada 5 Mei, lima kontraktor dipanggil oleh SPRM untuk membantu siasatan melibatkan kontrak yang dipercayai bernilai sekurang-kurangnya RM30 juta.

Kontrak tersebut merangkumi pembelian alat ujian Covid-19, peralatan pelindung diri dan topeng muka.

Siasatan itu dibuat selepas bekas ahli Parlimen Wee Choo Kiong mendakwa sebuah syarikat yang menerima kontrak membayar “wang pendahuluan yang banyak” dan tidak memenuhi syarat.

C4 berkata, carian di laman web Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) menunjukkan terdapat hubung kait antara pemegang saham dengan syarikat yang menawarkan kontrak dengan syarikat lain yang mempunyai saham di klinik swasta milik Adham, Klinik Adham.

Adham sebelum itu mengeluarkan kenyataan bahawa kementerian akan bekerjasama dengan SPRM. – 11 Mei, 2020


BUKTI SAHEH

MEREKA BERANI

DAN

SANGGUP

BERSUMPAH

MINUM 

AIR SUAM

KAH KAH KAH

4 ulasan:

Arymanchino berkata...

Kepala butoh Munkee Air Suam ni jujur dan bersih..

panglimo potaseh berkata...

Bagi chan la pada Adham ni ..cian dia, baru LBNU atau Lanon Baru Nak Up, dah kono ..LBNU jambu Syed Saddik nongga eay kono jugak ..

Tanpa Nama berkata...

ini mesti kerja DAP komunis, kah kah kah, pabila melayu rasuah, semua salah DAP, apabila melayu salah guna kuasa salah DAP, pabila melayu curi duit salah DAP, apabila melayu malas kerja salah DAP,apabila melayu tak dapat bantuan salah DAP, kah kah kah melayu kena ada orang nak salahkan, tidak sanggup cermin diri, sapa jaga kerajang sejak merdeka? sapa jaga kewangan sejak merdeka ? kah kah kah al islami wal rasuahwun aL balaki al pasu al hamdon al halal kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

ini menteri kesihatan dari parti keramat yang bersekongkol tubuhkan kerajaan langit dgn anak tok guru agama. perdana menteri yg melantik beliau pula adalah sangat alim dan dari keturunan yg mulia. mana mungkin perdana menteri silap pilih insan yg amanah untuk terajui kementerian. pemilihan insan ini juga direstui parti agama islam yg suci dan syumul. jgn lupa, insan terpilih ini dah di baptise oleh air yassin malam jumaat.

langkah sheraton adalah tepat. ni semua fitnah lim guan eng dan bapak dia lim kit siang yg kafir harbi tu. dua beranak ni memang cemburu dgn kerajaan sheraton.. oops kerajaan langit. hidup kerajaan melayu islam, yg penting abam tak jadi perdana menteri. kahkahkahkah