Sabtu, 21 November 2020

MADEY KATA ANWAR TAK SABAR

 



 ANWAR BUKAN

 SAJA TAK SABAR

KAH KAH KAH 

TIPU SANA 

TIPU SINI

KAH KAH KAH

TIPU MAT SABU

TIPU GUAN ENG

KAH KAH KAH

AKHIRNYA

TERGOLEK DOG

KAH KAH KAH

AMIN


Dr Mahathir jelaskan Anwar mungkin berjaya jadi PM, tapi ...

ANWAR Ibrahim mungkin menjadi perdana menteri jika tidak membuat tindakan sendirian untuk meraih sokongan ahli Parlimen sewaktu krisis politik pada Februari, kata Dr Mahathir Mohamad.

Bekas perdana menteri itu berkata, pada waktu itu beliau hanya mendapat sokongan 66 ahli Parlimen dan 92 yang lain dari DAP, Amanah dan PKR menyokong Anwar.

Dr Mahathir tidak menjelaskan identiti 68 ahli Parlimen tersebut tetapi difahamkan beliau merujuk kepada beberapa wakil rakyat Umno, PAS dan GPS.

Jelasnya, sekiranya semua wakil rakyat tersebut menyokongnya, Pakatan Harapan (PH) akan mendapat sokongan 158 ahli Parlimen dan akan terus kekal menguasai kerajaan.

“Tetapi kerana mereka beri 92 kepada Anwar, saya kalah dan Anwar juga gagal.

“Jika saya dapat 92 dari PH dan dengan itu kerajaan PH dikekalkan saya akan kembali jadi perdana menteri PH.

“Dan apabila saya letak jawatan Anwar akan jadi perdana menteri mengikut perancangan PH,” katanya dalam tulisan di blog chedet.cc.

Dalam tulisan panjang lebar itu, Dr Mahathir menjelaskan beliau tidak berusaha menghalang Anwar menjadi perdana menteri.

Seterusnya apabila Anwar tidak berjaya meraih sokongan menjadi perdana menteri, PH menyokong Dr Mahathir semula dengan syarat ahli Parlimen Port Dickson itu dinamakan sebagai timbalan.

Bagaimanapun beliau menolak rancangan itu kerana beliau mahu mengekalkan Kabinet lama dengan Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai timbalan perdana menteri, kata Dr Mahathir.

Menurutnya Anwar kemudiannya bersetuju tetapi ia sudahpun terlewat kerana Yang di-Pertuan Agong sudahpun bersetuju melantik Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri.

Anwar juga kemudian menolak penyertaan beliau dalam kempen seterusnya untuk menumbangkan kerajaan Perikatan Nasional.

“Jika saya ditolak, penyokong saya tidak akan menyertai cadangan ini. Dan kita tidak akan dapat tiga orang ahli Dewan Rakyat untuk mencukupi bilangan,” katanya. – 21 November, 2020.

 

SEKARANG

TIPU NAJIB

TIPU ZAHID

KAH KAH KAH

AL PUTARON

WAL KANTOI

MIN KUM

NAJIBON

WAL ZAHID DON

AL PADAN MUKA

KAH KAH KAH



3 ulasan:

Mat Despatch berkata...

Tun madey masa jd piem ke-4 ibarat piem terbaek sepanjang zaman. Tapi lepas ph jatuh sebab madey letak jawatan rasanya madey lagi baek diam dari becakap. Lagi banyak cakap lagi banyak bohong lagi nampak bangangnya.. Becakap asik² nak salahkan orang taknak akui kesilapan sendiri.. Madey mudah lupa aritu letak jawatan pun suda lupa ka dey.. Duk je la diam² takyah nak meroyan sangat

Tanpa Nama berkata...

Tuan badan sendiri yang menjawab. Dr mahathir tak halang sesiapa jadi PM kecuali Anwar yang akan menghalang Anwar jadi PM. Begini. Anwar ni ada 7 orang. Anwar dalam jail masih dalam jel. Anwar timbalan 2008 masih timbalan. Anwar de facto PR masih de facto. Anwar abim masih abim. Jadi Dr mahathir halang 6 Anwar ni yang menghalang Anwar satu dari jadi PM. Bodo anwar.satu harinya panjang. Lain manusia abis sehari habis lah satu episode. Esok cerita lain.

hamim berkata...

Anwar bukan saja tak sabar tapi gelojoh