Ahad, 20 Disember 2020

APA SUDAH JADI ?


REBUT KERUSI

MAKNANYA

REBUT KUASA

AMIN

KUASA MAKNAYA

DAPAT FULUS

AMIN

DAPAT FULUS

MAKNANYA DAPAT

MERCEDES

AMIN

DAPAT MERCEDES

VELLFIRE

AUDI 7 

MAKNANYA DAPAT

BINI BARU

AMIN



Rundingan kerusi PRU15 antara BN-PN, bukan Umno-PAS, kata Asyraf Wajdi

UMNO tidak lagi akan berunding dengan PAS untuk pengagihan kerusi Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15) kerana perbincangan itu bakal dibuat antara Barisan Nasional (BN) dan Perikatan Nasional (PN), kata Asyraf Wajdi Dusuki.

Ini kerana parti Islam itu, yang membentuk Muafakat Nasional (MN) bersama Umno sejak September 2019, sekarang sudah menyertai PN, kata Ketua Pemuda Umno. 

“Kerjasama Umno dan BN dengan PN untuk PRU15 nanti banyak bergantung kepada soal persefahaman dalam pengagihan kerusi. 

“Ini bermakna pengagihan kerusi tidak lagi berasaskan perbincangan Umno dengan PAS tetapi BN dengan PN kerana PAS sudah secara rasmi menyertai PN sebagai parti komponennya,” katanya dalam satu kenyataan hari ini. 

Asyraf Wajdi membuat kenyataan itu selepas ketua-ketua parti dalam kerajaan PN malam tadi sepakat menubuhkan Majlis Presiden PN sebagai wadah untuk membincangkan dasar- dasar kerajaan dan mengukuhkan kerjasama antara mereka.

Asyraf mengeluarkan kenyataannya sebagai respons kepada dua soalan yang katanya ditanya ramai: apa perlunya penubuhan Majlis Presiden PN, dan apakah ia petunjuk Umno dan BN akan menyertai PN.

Jelas beliau, setakat ini PN hanya dianggotai oleh Bersatu, PAS, Star dan SAPP.

Katanya, Umno dan BN tidak akan menyertai PN sebagai komponen.

Beliau juga menjelaskan penubuhan Majlis Presiden PN adalah cadangan Umno ketika kerajaan PN dibentuk pada Mac lalu, selepas percaturan politik yang menyingkirkan kerajaan PH di Putrajaya dan kemudian di beberapa negeri. Cadangan itu katanya “hanya dilaksanakan sekarang.” – 18 Disember, 2020.

DAPAT BINI BARU

MAKNANYA

DAPAT ENTOT

 KETAT SENDAT

AMIN

BINI LAMA

DAH LOHE

KAH KAH KAH 

KALAU TAK CAYA 

LU GI  TANYA

ULAMAK

 USTAD TUAN HAJI 

MOKHTAR SENIK

AMIN



Tiada ulasan: