Selasa, 31 Disember 2013

ADA CHAN TIBAI





JANGAN BAGI CHAN
ADA PELUANG TIBAI
KITA TIBAI
 Aktivis mahasiswa saman polis RM10 juta kerana fitnah guling kerajaan
Aktivis mahasiswa Adam Adli Abdul Halim (gambar) menafikan penglibatannya dalam Himpunan Turun Kos Sara Hidup (Turun) pada malam esok sebagaimana dakwaan Polis Diraja Malaysia (PDRM).
Katanya, sejak daripada penubuhan Turun oleh teman mahasiswanya yang lain, dirinya tidak pernah secara langsung terlibat dalam mesyuarat mahupun proses membuat keputusan himpunan tersebut.
"Saya berasa kecewa dan jijik terhadap tuduhan palsu tersebut. Ia sesuatu yang pelik bagaimana risikan polis boleh mengaitkan saya dengan himpunan tersebut, sedangkan saya sepanjang tempoh kempen Turun tidak pernah memberi ucapan mahupun kenyataan yang berkaitan secara langsung dengan himpunan tersebut.
"Maka, setelah berbincang dengan peguam dan teman-teman, saya bersedia untuk mengemukakan saman sebanyak RM10 juta kepada PDRM dan pihak lain yang bersekongkol memburukkan nama saya di mata masyarakat dan media," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Menurut Adam, bekas pengerusi bersama Bersih 2.0 dan peguam Ambiga Sreenevasan sudah menyatakan kesediaan untuk mewakilinya dalam kes saman ini.
Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur  Amar Ishar Singh pada Sabtu mendakwa beberapa individu termasuk Adam sebagai dalang kepada Himpunan Turun yang turut digelar Himpunan Gulingkan Kerajaan bakal berlangsung pada malam esok.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... PADAN MUKA... kah kah kah..
kah kah kah... SAMAN JANGAN TAK SAMAN... kah kah kah...
kah kah kah... SAMAN SAMPAI ABIS BOREH... kah kah kah...
kah kah kah..SAMAN SAMPAI BENGALI INI MENYESAL..kah kah kah..
kah kah kah... MENYESAL LAHIR DI DUNIA.... kah kah kah..

---------

5 ulasan:

Awanama berkata...

Kita tengok apa yg Sekor Anjing Spesis Benggali ni nak pusing nnti.mesti cakap belit2 mcm TURBEN atas kapla dia.

DIDI KOTA BELUD berkata...

Ini bengali sudah malukankan kaum sing...pangkat punya pasal undang undang pun tak tau...bikin malu karpal sing and son saja..ini sing lain dari yang lain...inilah PUKISING.......thanks Monggol....hehehhehhe

DIDI KOTA BELUD berkata...

Ini sing buat malu karpal singlah.....baik letak nama teloq sing dadar sing.....saman dia...melok elok pencen boleh pergi barbri...nah kau...pakai selipak jepun lah kau sampai mati....apasal 10 juta...uplah 100 juta..paling paling diskaun 50 juta...jangan lagi bagi can mcm anak toyol...dah pencen minta maaf...sorry hozayyy...mmgugur lah bulu ko membayar kang.....hahahhahahahah....bikin malu gobind je.....pui......

Awanama berkata...

kavitar kaur cari makan cara haram...
hanya pemain simpanan....
kah..kah..kah...
tak percaya tanya sultan...

Unknown berkata...

Kesiannya jawatan polis yang mulia ini telah tercemar kerana takut sangat dengan orang politik berkuasa...kan lebih baik mati bermaruah dari hidup jadi baruah... bukan Allah saja yang benci sekelian makhluk melaknat.