Rabu, 7 Mei 2014

CUKONG TAK MINAT HUDUD







KOMENTAR
hukum hudud ini pelik
kalau hukum itu baik untuk orang islam
pastilah ianya baik untuk semua manusia
kenapa hukum ini hanya untuk orang melayu

ini yang pelik

kalau agama itu mengaku baik untuk umat manusia
kenapa di malaysia ini hanya untuk melayu

pelik
ANAK SULTAN BERUNAI
 BERUNAI 
DAH BUBUH HUDUD
sulan  bubuh hudud diberunai
ini gambar anak sultan berunai
gambar dalam kelab gay di london

soalannya adalah
anak sultan berunai ini 
akan di hudud?

PEMBALAKAN  LOJING
KELANTAN 
NAK BUBUH HUDUD
soalannya apakah
perompak balak di lojing
akan dihudud

MCA akan kaji kedudukan dalam BN jika Umno sokong hudud
MCA akan mengkaji kedudukan parti komponen itu dalam Barisan Nasional (BN) jika Umno menyokong pelaksanaan hudud di Kelantan kata  Dr Wee Ka Siong.

Wee ketika wacana Sinar Harian di Karangkraf, Shah Alam berkata, pendirian MCA kekal untuk mempertahankan Perlembagaan seperti mana mereka mempertahankan kontrak sosial ketika negara ini mencapai kemerdekaan.
"Kalau jadi perkara itu, sudah tiba masanya kita bincang kedudukan kita dalam BN," kata Wee ketika wacana bertajuk "Hudud: Bersediakah Kita."



-----------

10 ulasan:

Awanama berkata...

Apelah PAS ni....takkan kominih nak sokong hudud.

R.I.P kominih..kah.. kah..kah

Awanama berkata...

Bab politik mmg aku respect komen dan ramalan TT nie, bab agama zero.....dah bongang dalam hal agama, diam jer. Merantau berpuluh tahun kt luar negara x semestinya tahu agama. Neraka dan syurga pun x caya, mcmne le nak komen hal agama kahkahkah. Oitttt org tau paloi, ank sultan tu buat maksiat kt negara luar bknnya dlm berunei, kalu kamu main jobor kt arab saudi mmglah dah kena hudud p kalu buat kt sweeden, lantak kau le......tengah ketagih langkau ker Kah Kah Kah

Awanama berkata...

Butuh pak hang la TT!
Hang ingat kalu ada hudud tak ble nak cingge? Takble nak beracuk?

Bangang punya TT.
Dah sama tarah dgn hasan malik. Ntah2x dah kena penyakit hasan malik. Maklum la sekampung.

Awanama berkata...

suruh la org kapir bayar zakat? cam tu ko? suruh la solat sekali...nak samo cam tu ko? Jangan la hompong bona...kut nk suruh semuo ikut caro Islam ...takdo la org kapir..undang2 Islam larang org Islam minum arak kono la ikut...tak Islam mabuk la....opo payah bona...

Awanama berkata...

Bukan islam tolak hudud biasa la. Yg mengaku islam tukang apikan2 ni lah syaitan besar.

Suku Samdol berkata...

Hudud itu kalau dilaksanakan adalah satu cara menghasan malekkan bani melayu.
Kalau betul hudud dilaksanakan, mari kita teliti apakah hudud itu akan melibatkan raja gopal sendiri? Bolehkah hukum hudud dilaksanakan keatas raja2 gopal dan munkee2?
Hangpa tau kah Soltan Brunei tu akan melaksanakan hukum hudud itu tapi dengan klausa 84A dia terkecuali dari hukum hudud tu? Apa pun turrrr hukum hudud satu untuk rakyat marhen dan satu hukum hudu untuk raja2 gopal?
Bangang nak mampos bani melayu nih!

Awanama berkata...

...pandangan dan buah fikiran TT sebijik macam Hasan Malik. Orang nak bercakap tentang hudud, dia pun nak campur sama sehingga berupaya menzahirkan kebangangannya...!

Hudud ini peraturan yang ditetapkan ALLAh swt terhadap orang-orang Islam.

Jika ada sesiapa yang nak berancuk dan berjubor dia tanggung sendiri laa...., apa yang TT sakit hati sangat...siul laa luuu....!

van Ckulop berkata...

...pandangan dan buah fikiran TT sebijik macam Hasan Malik. Orang nak bercakap tentang hudud, dia pun nak campur sama sehingga berupaya menzahirkan kebangangannya...!

Hudud ini peraturan yang ditetapkan ALLAh swt terhadap orang-orang Islam.

Jika ada sesiapa yang nak berancuk dan berjubor dia tanggung sendiri laa...., apa yang TT sakit hati sangat...siul laa luuu....!

Awanama berkata...

hudud ini lebih tumpukan kepada langkah PENCEGAHAN. dengan menimbulkan rasa TAKUT dalam hati orang ramai untuk mencuri, berzina dll pun sudah mencapai maksud PENCEGAHAN.

itu belum lagi peringkat perlaksanaan hukuman.

perlaksanaan dalam Negara ni tentulah berperingkat-peringkat. Kelantan memulakan inisiatif ke arah itu dan semua WAJIB menyokong termasuk negeri2 lain.

waktu awal ini memanglah akan ada kekurangan di mana-mana bukan boleh sempurna dalam 1 malam.

TT kata hudud ini pelik? Buka Al-Quran dulu sebelum kata pelik. Tapi dari sudut lain, komen TT boleh memberi pencerahan kepada umum untuk lebih mengenali salah satu hokum yang Allah SWT tetapkan. Saya berdoa agar semua bersatu hati dalam usaha ke arah ini.

Awanama berkata...

Woit... jangan la marah. Saya percaya hudud adalah hukuman untuk orang buat salah... saya percaya mana percayaan pun ada cakap neraka dan syurga. Hudud itu cuma melambang.neraka dan pamer di hadapan kami betapa jerita kalau kamu dosa. Tuhan adalah maha pengasih, DIA tak hukum, yg hukum kamu sendiri adalah dosa kamu, dosa mencipta neraka, terimalah balasan dia. Saya tak percaya manusia ada hak laksana hudud, sebab kebanyakan mereka bukan suci dan adil sangat, selain itu mereka ini suka buat ikut nafsu diri, lebih baik jangan laksana, kalau tidak dosa lebih besar.