Khamis, 12 Jun 2014

RAJA KELAWAR DAN RAJA DIMAN






SULTAN CONTOH

bukan 

freeloader

ya ampoon

ya maulana


MAIN ANGGUK
Nampak gayanya memande menteri besar main angguk kepale je la pasni walau pun sultan kata kentut die wangi...nasib ko orang la dapat sultan camni.. on SILA BERI PENDAPAT
Anonymous
on 6/10/14

MENJARAH HARTA RAKYAT
Apabila suatu badan berkanun atau satu syarikat berada di bawah naungan raja, ia akan menjadikan badan/syarikat itu kebal dari segi undang-undang kerana raja tidak boleh disaman atas tugas rasmi. Ini membolehkan badan/syarikat merompak/menjarah harta rakyat tanpa mendapat perlindungan dari segi undang-undang. 

Berbanding dengan kerajaaan negeri yang boleh disaman jika kerajaan negeri melakukan kesilapan.Dapat dinyatakan disini kita kembali kepada zaman feudal yang rakyat tidak berhak ke atas dirinya sendiri dan apa-apa perolehan sumber hidup, tempat tinggal hendaklah mendapat ihsan dari raja jika tidak kamu boleh dihalau dan harta kamu boleh dirampas.

 Selepas ini kita boleh melihat projek pengerang dan seumpama dengannya akan berjalan lancar tanpa mendaapaat baantaahaan dari rakyat on PEMBACA MENJAWAB KEMBALI
kiedentech
on 6/10/14
 RAJA GOPAL
tidak ada beza antara absolute monarchy (ataupun raja berpelembagaan) dgn kuasa rakyat (demokrasi). dlm sistem demokrasi bila wakil rakyat jadi pemerintah, dia dah lupa yg dia tu cuma wakil rakyat. contoh pemerintah yg terbaik & tiada tolok bandingnya ialah saperti berikut: 'head of the state as well as the church, he was Caesar and Pope in one; but, he was Pope without the Pope's pretensions, and Caesar without the legions of Caesar, without a standing army, without a bodyguard, without a police force, without a fixed revenue. 

if ever a man had the right to say that he ruled by a right divine, it was Muhammad, for he had all the powers without their supports. he cared not for the dressings of power. the simplicity of his private life was in keeping with his public life'. (rev.r.bosworth-smith 1839-1908). kata ikut sunnah nabi. on PEMBACA MENJAWAB KEMBALI
kampong lad
on 6/10/14
SYAITAN UJUNG TANAH
Satu lagi info tentang syaitan negari ujong tanah...dengar cerita ada makmal dadah terbesar di bawah istana atas bukit....???? syaitan ini juga kepala mafia ujong tanah....betul ke?! on PEMBACA MENJAWAB KEMBALI
Anonymous
on 6/10/14
FREELOADER
bro, kita semua tahu sultan adalah freeloader. memang kita tak nak sultan ni masuk dalam pentadbiran. tapi sila beri pencerahan kenapa ahli2 umno juga tak suka pada sultan ni padahal diorang sama2 merompak tanah melayu ni.kenapa anak maidin tak suke, kenape anak iskandar kutty tak suke. mohon pencerahan. on SILA BERI PENDAPAT
Anonymous
on 6/10/14
LAGI FREELOADER
kalau freeloader nak masuk campur dalam pentadbiran, sila keluar dari istana dan masuk bertanding dalam pru. kalau dah sibuk sangat nak pegang jawatan elok berenti jadi freeloader bertanding secara anak jantan. bukan dikelilingi oleh askar2 peribadi kemudian asyik ugut2 orang. tak cukup2 lagi elaun yang dapat? mati nanti nak dikambus dengan duit kah? on SILA BERI PENDAPAT
Anonymous
on 6/10/14
JOHOR MILIK SIAPA
johor di pijak milik orang... Yang jadi Agong... melayu Yang jadi Raja... melayu Yang jadi PM... melayu Yang jadi TPM...melayu Yang jadi MB...melayu Yang jadi menteri... ramai melayu Yang jadi ketua tentera... melayu Yang jadi ketua polis... melayu Yang jadi ketua hakim... melayu Yang jadi ketua itu, ketua ini... melayu.. Tapi.... Yang jadi mundur.... MELAYU.... .... jahat sungguh DAP.... kah kah on SILA BERI PENDAPAT
Anonymous
on 6/10/14
JANGAN NAK HARAP
pandangan aku dulu sampai sekarang sama..raja dan sultan ni menghabiskan dan membazirkan duit rakyat..ingat dulu ketika malayan union sultan celaka ni la yang setuju dan menandatangani malayan union..akhirnya rakyat tanah melayu bangkit dan menentang malayan union ini..

nak harapkan sultan dan raja melayu, merek ini memikirkan perut busuk mereka bukan rakyat tanah melayu...sampai sekarang pun aku tak akan percaya sultan dan raja ni nak bela melayu..mereka lah yg menjual tanah melayu kepada cukong asing.. on SILA BERI PENDAPAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/10/14
KAH KAH KAH
Semua ni patut kena charge bawah Akta Hasutan pasal hina Sultan.. Kah Kah.. (jawa peranakan) on SILA BERI PENDAPAT
Anonymous
on 6/10/14

 KAH KAH KAH




------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MASYAALLAH KENAPA SULTAN BEBANKAN RAKYAT !!

EXCO Negeri Johor sahkan di dalam Dewan Undangan BAHAWA KERAJAAN JOHOR TERPAKSA MEMINJAM DUIT PULUHAN JUTA UNTUK MENANGGUNG KOS BERKAITAN PERTABALAN SULTAN !!

Hampir 80 JUTA belanja tambahan untuk Majlis Persiapan Majlis PERTABALAN SULTAN JOHOR. Ini tidak termasuk BELANJA-BELANJA PENYELENGARAAN ISTANA Ratusan Juta di beberapa tahun sebelum sebelum ini. Ini tidak termasuk Jamuan Bila Kerabat Di Raja berangkat ke Majlis-Majlis Rasmi dan Tidak rasmi.

Saya HAIRAN kenapa PERLU BANYAK ISTANA hampir di semua daerah ? Nanti mangkat (dah tak lama lagi) hanya SATU JE MAKAM.
Terlalu banyak kos-kos Penyelengaraan Istana, dan yang "KENYANG" adalah Kontraktor-kontraktor Bermata Sepet dan ramai Kontraktor Bumiputera kini mengeluh kerana hanya dapat "BAU" sahaja. Dulu-dulu sebelum Sultan Ibrahim ada juga tempias kontrak TETAPI kini HANCUSS....itulah kata ramai Kontraktor Bumiputera.

Sudahlah dapat banyak tanah kerajaan dan GLC dengan harga jauh lebih Rendah dari harga pasaran, kalau sudah kaya JANGANLAH MENYUSAHKAN RAKYAT DAN KERAJAAN NEGERI UNTUK TERPAKSA BERHUTANG BAGI ISTANA. Duit keuntungan Jual tanah tanah "kontroversi" dengan untuk berlipat kali ganda HANYA MAKAN SENDIRI DAN KONGSI dengan Orang Asing dan Tycoon Cina.

HAIRAN!!! Kenapa tak gunakan DUIT KEUNTUNGAN YANG DIPERTIKAI ITU UNTUK buat Istana sendiri GUNA duit sendiri. KENAPA BEBANKAN RAKYAT.

Orang sekarang hendak mengikut sunnah Rasullullah kembali ke Zaman kegemilangan Islam, saya tak faham kenapa duit Keuntungan Pribadi buat Istana Flinstone. Kenapa NAK KEMBALI KE ZAMAN BATU ??? KEMBALILAH KE JALAN ALLAH DAN ZAMAN KEGEMILANGAN ISLAM.....(entah apa di dalam kepala sultan nie ...aku pun tak faham?)

BACALA DAN SIASATLAH :-

NUSAJAYA: The Johor state assem­-bly has approved an additional allocation of RM79mil for works invol­ving palace buildings this year in preparation for the Ruler’s coronation.

State Public Works, Rural and Regional Development Committee chairman Datuk Hasni Mohamad said that RM64mil of the allocation would be obtained via a soft loan from the Federal Government while RM15mil would come from the state.

The amount provided under the Supplementary Supply Bill passed on Monday is additional to the RM25mil earmarked earlier for pa­lace buildings this year.

According to the estimates, RM177mil was needed for the maintenance of palace buildings between 2011 and 2015.

Between 2011 and 2013, a total of RM97.4mil was spent.

The assembly approved allocations of RM10mil for minor projects of the state Public Works Depart-ment, RM8.6mil for works related to the Mentri Besar’s office and RM3.9mil for local council projects.

A supplementary expenditure of RM5.7mil was also approved with RM4.4mil going to the state Social Welfare Department.

The coronation of Sultan Ibrahim Sultan Iskandar was initially slated for May 5 but was postponed due to delays in the restoration, renovation and refurbishment works at Istana Besar and Istana Bukit Serene.

No new date has been set but it is believed that the coronation could be held either at the end of the year or early next year.

The coronation will be held at Istana Besar while Istana Bukit Serene has traditionally been the Ruler’s residence.