Ahad, 21 September 2014

KENAPA PKR TOLAK AZMIN






KOMENTAR

ramai bertanya
kenapa pkr 
tidak senaraikan
nama azmin ali?

jawabnya :
azmin terlibat
dlam kes pj sentral

apa dia kes rasuah pj sentral?
siapa dibelakang kes ini?


sila baca:
  • KES RASUAH PJ SENTRAL - NegaraKita.com

    www.negarakita.com/Post-1073839-KES++RASUAH...
    Translate this page
    Sep 12, 2014 - Jun 16, 2014 - Surat terbuka meminta penjelasan Azmin Ali kerana gagal ... Holdings yang mewakili PKNS dalam PJ Sentral iaitu YB ...
  • AZMIN ALI PADANG TEMBAGA - NegaraKita.com

    www.negarakita.com/Post-1075061-AZMIN+ALI+PA...
    Translate this page
    7 days ago - terlibat dalam kes projek pj sentral ... Azmin sememangnya sejak awal lagi mengimpikan untuk menjadi Menteri ... kes rasuah projek pj sentral.
  • isu pj sentral ... audit dalaman pkns gagal menyoal azmin ...

    omakkau.blogspot.com/.../isu-pj-sentral-audit-dalama...
    Translate this page
    Jun 21, 2014 - PKNS bagaimanapun membuat rayuan dalam kes tersebut, memaklumkan akan ... Projek PJ Sentral membabitkan pembangunan komersial di kawasan ..... SIASATAN ISU DAKWAAN POLITIK RASUAH YANG DI BUAT O..
  • Kenapa PKR tolak 

    Azmin Ali 


    Rasanya semua orang dah tau mengenai kes PKNS. Ianya berkaitan dengan tuntutan mahkamah yang difailkan oleh PKNS terhadap Nusa Gapurna dan MRCB.

    Tuntutan tersebut dibuat berdasarkan pelanggaran perjanjian pemegang saham ke atas pegangan dalam projek PJ Sentral yang dikendalikan oleh Nusa Gapurna dan MRCB.

    Dilaporkan bahawa Projek PJ Sentral tersebut melibatkan pembangunan komersil dikawasan seluas 9,854 ekar yang bakal menempatkan Ibupejabat PKNS.

    Pada tahun 2007, PKNS telah menjual sebanyak 8.05 ekar tanah kepada Bisraya Pembinaan Sdn. Bhd bagi membiayai pembangunan Ibupejabat mereka dikawasan tersebut.

    Pemangku Pengurus Besar PKNS, Azlan Md Alifiah berkata, PKNS melalui PHSB menjalinkan kerjasama dengan Nusa Gapurna dan membetuk sebuah syarikat untuk tujuan pembangunan PJ Sentral.

    Katanya, menerusi syarikat kerjasama itu, PHSB telah diwakili oleh Azmin dan Datin Paduka Norazlina Zakaria yang juga merupakan Ahli Lembaga Pengarah sejak tahun 2011 hingga 2012.

    Maka, atas dasar itulah mereka kini sedang berusaha untuk mendapatkan dokumen berkenaan dari kedua - duanya untuk menjalankan siasatan secara terperinci.

    Arahan bagi siasatan tersebut telah dikeluarkan oleh Jabatan Audit Dalaman PKNS terutama berhubung transaksi berkaitan dengan Projek PJ Sentral Development.
     “Kami memerlukan maklumat ini antara lainnya untuk mengukuhkan kes rayuan PKNS di Mahkamah Rayuan bagi mengenepikan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur baru-baru ini.


    “PKNS juga akan memfailkan injunksi untuk menghentikan Nusa Gapurna Development Sdn Bhd daripada melengkapkan transaksi jualan saham PJ Sentral kepada Malaysian Resources Corp Sdn Bhd (MRCB) sementara menunggu rayuan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
    Kemungkinan besar, kes ini la yang menjadi penyebab utama kenapa Si Azmin tu telah digugurkan sebagai Ahli Lembaga Pengarah PKNS sehingga mencetuskan konflik dengan Si Khalid Ibrahim tu.

    Maka adalah sewajarnya bagi pihak PKNS untuk mendedahkan hasil siasatan Jabatan Audit Dalaman tu kepada umum supaya rakyat tahu mengenainya. Itu pun kalau diorang betul - betul mengamalkan pentadbiran yang telus. Jangan setakat pandai bercakap je!!!

    DARI LAMAN: http://pingbusuk.org/v/585826/panas-pkns-dedahkan-azmin-tangan-ghaib-pj-sentral.html



    i rest my case

    my lord 

    kah kah kah

    --------

    4 ulasan:

    kijfd berkata...

    sebagai penyokong tegar khalid al-belit,tt sangat tak puas hati azmin dilantik sebagai menteri besar selangor,

    Tanpa Nama berkata...

    BENGAP JUGA GENG PKR NI...DAH TAHU AZMIN ADA KES...DIA LANTIK JUGA AZMIN TIMBALAN PRESIDEN PKR...APA PUNYA BENGAP DAA....NI BENGAP TAHAP APA AAAAA?????????

    Tanpa Nama berkata...

    TT, ini berita ternow. Azmin padang tembaga kawan baik kau akan angkat sumpah MB baru.Kau jangan jeles.kah..kah..kah..

    Kan aku dah kata azmin dan anwar tu orang yang sama.kah..kah..kah..Lepas ni tinggal TT pula jadi kupang tembaga.jangan mare,,,kah..kah..kah..

    paxxoor berkata...

    Dah memang serpihan umno gang2 ni.kah kah kah