Selasa, 2 September 2014

SABAH MERDEKA







Rakyat Sabah harus bijak nilai sumbangan kerajaan

batu sumpah1KOTA KINABALU 1 Sept. - Hasutan yang cuba ditiupkan oleh pihak tidak bertanggungjawab dalam memecahbelahkan rakyat di negara ini termasuk yang menular di Sabah, seharusnya ditolak mentah-mentah oleh individu berfikiran waras.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO,  Mukhriz  Mahathir berkata, suara-suara yang berniat jahat itu khususnya mahu melihat Sabah keluar dari Malaysia merupakan tindakan tidak bertanggungjawab untuk melihat keruntuhan perpaduan negara.

Beliau yang juga Menteri Besar Kedah memberitahu, rakyat Sabah yang waras pastinya akan terfikir betapa bertuah negeri ini mendapat pembelaan sewajarnya daripada kerajaan Pusat terutama dalam bidang ekonomi, sosial, pendidikan dan keselamatan.


KAH KAH KAH
woit
faham tak?
apa makna ini?

bila cucu kutty
cakap macam ini
ertinya sah sabah
nak merdeka

sabah ada duit 10 ringgit
buat apa kongsi 
dengan 28 juta orang
lebih baik kongsi 
dengan 10 orang

KAH KAH KAH



----------

3 ulasan:

MP goviind berkata...

Cuba baca Article 160 tafsiran Persekutuan. Dalam itu Sabah Sarawak tidak masuk Bro.

Awanama berkata...

mestilah pemimpin sabah berkobar nak pisah dari semenanjung
angka2 jelas tak perlu tukang tilik boleh tau lebih untung pisah
tengok je taib dan anak2 kat negeri sebelah
frust la pemimpin sabah tak dapat sekaya taib
tapi pemimpin buat tunduk buat baik la
yg disuruh buat bising huha huha 3-4 balaci upahan la
bila ada 3-4 bising maka akan ada 30-40 sambut
maka org ramai rakyat sabah la yg nampak buat bising
pemimpin kadang2 bersuara la tegur sikit nak kasi nampak baik setia
nanti meletup bukan salah depa
rakyat negeri yg mau
lepas tu kaya mentedarah pemimpin tadi la, tak perlu dah sharing caring dgn umnu semenanjung
kahkahkah

Awanama berkata...

Sabah keluar Malaysia,menunjukkan dinasti geng mamak kutty dah nak mamposs...kah..kah..kah...Anwar Brahim siaplah dengan baju melayu.Bengolan united melayu ooo..takde Otak dah nak bingkusssss.....kah..kah..kah..