Ahad, 28 Disember 2014

BIJAK BISTARI






 SIAPA INI?

Kerajaan masih cakap tak serupa bikin – Ibrahim Ali

 | December 27, 2014
Tiap kali cadangan diberikan kepada kerajaan, langsung tidak diendahkan malah melenting dikritik.






PETALING JAYA: Persiden Pribumi Pekasa Malaysia (PERKASA), Ibrahim Ali menegur kerajaan yang disifatkan sebagai orang yang sudah terhantuk baru tengandah semasa menghadapi bencana banjir yang sedang melanda.
Menurutnya, kerajaan sepatutnya mempunyai simpanan bekalan makanan yang sentiasa ada dan mencukupi pada masa kecemasan seperti banjir.
Beliau berkata, sebelum ini sudah berkali-kali cadangan untuk mengatasi masalah banjir diajukan kepada kerajaan namun langsung tidak diendahkan.
“Saya telah berhujah serta mencadangkan agar bantuan makanan hendaklah disimpan dalam stor di semua tempat yang selalu dilanda banjir.
“Secara peribadi saya mahu cakap, bila dikritik melenting, suruh beri cadangan membina. Bila beri cadangan tidak diambil kisah dan tidak dipandang pun,” katanya dalam satu kenyataan.
Tegasnya, kerajaan masih mengamalkan sikap ‘cakap tak serupa bikin’, apabila setiap cadangan yang diberi hanya sekadar didengar tanpa tindakan susulan.

KAH KAH KAH
woit
tok heng bijak
tok heng geliga
tok heng bistari
inilah calon PM
semua molek
gigi jongang 
sudah repair
tapi BI kantoi
main GOLF tak reti
mana ada kelas
kah kah kah

APA PUNYA TUUR

-------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ibrahim ali dan shahidan kassim sama IQ mereka.Taraf otak lembu dunia ketiga.Amerka pun tak boleh tanding kebijaksanaan dua ekor melayu otak lembu jetuanan melayu.kah..kah..kah..

Sekarang dua-dua ekor dah kantoi.itulah, laim kali jangan tipu melayu.Tuhan sudah marah.kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Budak Bahalol boleh buat apa lagi ???

Tanpa Nama berkata...

Sistem Dunia Pertama hingga Dunia Ketiga perlu difahami lebih awal.

Dalam negara Dunia Ketiga, nasihat, pandangan, cadangan serta kajian tidak ada sebarang makna melainkan untuk lulus exam atau nak dpt degree atau PhD saja.

Dalam Dunia Ketiga hanya satu saja yg boleh digunapakai. Iaitu sesiapa berkuasa, sumua duit kerajaan boleh dirembat dan tak ada bende lain boleh dipikir melainkan cara nak rembat duit rakyat untuk masuk poket sendiri, anak beranak dan kroni. Lagi banyak masalah dan bencana, lagi bagus untuk cipta projek dan peluang buat wang saku juta2. Kerajaan nak tolong, jangan harap la. Semua rakyat wajib dikepalabutuhkan. Khalas.

Tanpa Nama berkata...

Ai ai ai don tok shit (but it shit)

https://www.youtube.com/watch?v=vN3L1-cfCXw

https://www.youtube.com/watch?v=bL3ZF2UP8wA

kah kah kah...

*
**