Sabtu, 6 Disember 2014

SATU SEBAB SABAH MAHU MERDEKA






Anwar anggap laporan RCI Sabah sebagai satu sandiwara


Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim hari ini membidas laporan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) mengenai pendatang tanpa izin di Sabah sebagai "kata-kata kosong untuk membebaskan Putrajaya".
Ketua Umum PKR itu berkata, tanggungjawab melibatkan skandal pendatang haram terbesar di Malaysia terletak di bahu kakitangan awam.
"Perancang dan dalang sebenar yang bertanggungjawab membawa masuk pendatang haram daripada Indonesia dan Filipina ke Sabah dibiarkan terlepas daripada hukuman," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Anwar berkata, tempoh pendengaran RCI yang terlalu lama pada mulanya menjanjikan keadilan dan hukuman setimpal terhadap rakyat Sabah dan rakyat keseluruhannya.
Malangnya, menurut Anwar hasil laporan setebal 366 muka surat itu mengandungi maklumat tidak bermakna yang hanya membebaskan Putrajaya daripada sebarang kesalahan.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/anwar-anggap-laporan-rci-sabah-sebagai-satu-sandiwara#sthash.lR2qGliS.dpuf

KAH KAH KAH

woit
ini sebab
warga sabah 
naik angin
jadi marah
pendatang haram
melimpah limpah

kerana ini warga sabah
mahu merdeka

padan muka

APA PUNYA TUUUR


------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

walaupun sy sbg warga malaya, tp sy tetap SOKONG 100% perjuangan anak jati sabah untuk memperjuangkan pengembalian hak2 yg semakin terhakis olh mana2 pihak! Sy tak mau tengok Sabah smakin hari smakin menjadi mcm Malaya yg penuh dgn suasana politik perkauman!

Tanpa Nama berkata...

Sabah mahu merdeka sebab mat monggol sudah buat banyak hutang.kah..kah..kah...

Lebih baik Sabah keluar tidak habis balak di Sabah kena potong nak bayar hutang jantan monggol sial tu.kah..kah..kah...

DD KAYBEE berkata...

Itu sebab saya ada hak mengelar mahathir anak keling kutty pukimak of the year dan anak anak cucu dia pukimak of the universe...bini diia sundal of universe...saya akan kewarisi perasaan ini kepada anak cucu cicit sayanapa rupa mamak keeeeeling kutt6 jenis mahathir anak pukiemak kutty ni sampai kiamat.....kecuali 1.....dia cium taik palat rosmah mcm iklan maggie muka dia....expressi sedap sedap tu...sial punya keeeeling anak kutty ni......memalukan mamak je....baik mampooossss...