Isnin, 2 Februari 2015

APA DIANYA KOMUNIS





APA MASALAH KAMU 
DENGAN KOMUNIS
Tanpa nama 4.14 ptg... Salam untok saudara Tanpa Nama, Anda mungkin antara individu2 yg suka mengaitkan DAP dengan Komunis. Dan sudah tentu Komunis juga ditujukan terhadap TT..Soalannya.. Apa Masalahnya dengan Komunis? Apakah pemahaman anda dengan Komunis? 


Adakah anda sudah mengkaji sedalam dalam dengan makna Komunis itu? Rasanya kalau anda ke Negara China sekarang ini..mungkin Anda secara automatik akan bermazhab Komunis heh! 

*Mohon maaf, Saya belom lagi Komunis..tapi Saya agak setuju dengan sistem ekonomi anjuran Karl Marx..Tiada pembantaian terhadap buroh..Gaji dibayar sesuai dengan kudrat.. Soal Komunis tidak beragama...Adakah Kapitalis itu beragama? Dan yang paling agong..Rashid Maidin seorang Komunis..Dan dia menganut Islam.. Jadi..Apa Masalahnya dengan Komunis? on LAWAK PETANG SABTU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/1/15











------------

6 ulasan:

kampong lad berkata...

sila rujuk lebai google definisi komunisme, sosialisme & kapitalisme.
yg aku faham dizaman nabi ada ciri2 tersebut cuma sekarang ni jauh menyimpang/tersasar.

Tanpa Nama berkata...

melayu memang macam tu... bila orang cakap pasal komunis, dia pun nak cakap pasal komunis. bila timbul cerita hudud, melayu2 bangang ni pun riuh-rendah cakap "hudud...hudud...hudud". tapi apakejadah nya komunis, apakebenda nya hudud, bila suruh explain, melayu2 bangang ni bukan tau pun. pada bangang2 ni, kalau komunis mesti chin peng, dan chin peng mesti orang yang jahat. kalau tanya apa dia hudud, dia akan jawab, ini hukum Allah, ada cakap dalam quran. tapi bila tanya apa yang quran cakap pasal hudud, dia start naik angin kata kalau tak percaya hudud boleh jatuh kapir. orang bodoh memang camtu, bila kena corner, dia akan start memekik2 dan mencarut2...

Tanpa Nama berkata...

Komunis tu bukannya hal.
Jika Chin peng tidak gunakan senjata dan bom, sudah pasti kita terima Kommunis.

DX berkata...

hari ini harga jualan masih kekal tinggi walaupun kos pengeluaran menurun. ini semua kerana tamak!

mahu kata kapitalis tapi sistem ekonominya tidak bebas. ahli politik dan pemodal saling bergantungan. yang menakutkan ialah mereka bekerjasama memeras rakyat.

chamber of commerce pula lebih bersatu berbanding kesatuan pekerja atau pengguna.

Tanpa Nama berkata...

Sebab dulu di malaysia ini kominis @ bintang 3 banyak buat onar dan bunuh askar. Serupa lah dgn yahudi kita tetap anti yahudi. Kenapa kau jawapla sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Betul ke 3 bintang bunuh askar atau agen british menyamar jadi 3 bintang utk meraih sokongan melayu membenci kominis...
Melayu memang bahalol...mudah ditipu...kah kah kah