Khamis, 5 Februari 2015

DUA PANDANGAN





KOJO ADO PENCEN
Al uztaz penjual agama ini pernah tanya tak se0rang orang melayu, kalau diberi pilihan bekerja dengan kerajaan atau swasta. Sudah tentu seOrang orang melayu ini akan memilih kerja dengan kerajaan. Sebabnya adalah: "Totap dan Borpencen", "Lopeh tu boleh buek duit kupi","

Tenggok berapo ramai pegawai melayu yang gaji sekadar 5 hingga 8 ribu sebulan buleh boli macam-macam, kereto bosar, rumah bosar, tanah, cuti luar negaro tanpa dapek dihidu oleh BPR".

Tengok berapo pegawai kerajaan kono tangkap dlm kes Cameron Hinghland walaupun akbar perdana dah mengatakan berlakunya rasuah. Kojo askarpun mano ado keminih sekarang ni. Ustaz tak usah lah cakap koling ramai jadi penjenayah. Polis yang sah sah kojo hapus jenayah, kalau dirujuk pada suratkabar 2-3 minggu ini, banyak ado cerito polis rogol budak, ugut budak, pau budak,hilang duit semasa berado dirumah urut, bergaduh di kelab, hari ni cerito polis pecah rumah guno kereta curi..atau bilo kah uztaz ponah tengok polis pakai tali pinggang keledar on TOWKAY JUAL AGAMA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 2/5/15

MANA MELAYU?
Dah dengar. Memang betul cakap ustaz. Kalau dengar Lim Kit Siang berucap di Johor Bahru sebelum PR13 dan risalah diedarkan Melayu dihina seteruknya dan kalau menang mau Melayu dihalau kehutan. Sekarang ni pun dihalau secara terhormat dari bandar. Semua pemaju Cina sengaja menjual rumah yg tak mampu di beli orang Melayu. 

Malangnya bangsa kita dibutakan dengan www Wine, Women and Wealth. Tengok Mat Sabu sanggup jual bangsa dan agana kerana elaun dari LGE. Tengok PAS sanggup jadi keldai DAP kerana kemiskinan parti terpaksa minta sumbangan pada PRU13. PasMa pun apa kurangnya, dapat 1.5 juta dari LGE untuk hancurkan Hj. Hadi. Mana Melayu?

 Sekiranya pembangkang menang apa jadi Melayu? Adakan tanah kampung baru Cina dipanjangkan kepada 999 tahun atau setiap sekolah Cina dapat 1000 ekar? Kita pikir sendirilah jangan nanti anak cucu cicit kita kencingkan kubur kubur kita kemudian hari. on TOWKAY JUAL AGAMA
Anonymous
on 2/5/15

TURUN RAMAI RAMI 
LAWAN   SAMA SAMA

--------------

1 ulasan:

Awanama berkata...

Orang orang Melayu rata rata malas , bahalol dan suka meminta saja.

Bahalol.

Sudah bahalol salah kan Cina.

Melayu sendiri nak jadi macam Ulat Sagu.

Bahalol saja.