Jumaat, 13 Februari 2015

YA AMPOOON




 ANAK 
SULTAN HUDUD BERUNAI
bila mangkat
berunai 
berkabong 1000 hari
kah kah kah

Ramai belum faham 'ihdad', berkabung, takziah

Jelas Mohd. Rozali, dalam kes seperti kemangkatan diraja, jumlah hari untuk berkabung biasanya bergantung kepada taraf atau status yang pernah disandang oleh Almarhum semasa hayatnya.

“Jadi, memandangkan Almarhum (Tengku Ampuan Intan Zaharah) pernah menjadi Sultanah Terengganu dan ditabalkan sebagai sebagai Raja Permaisuri Agong, maka, waktu berkabung selama 40 hari itu adalah perlu,” ujar beliau.


KAH KAH KAH

woit
dengar dengar
buka telinga
ambo nak royak
kah kah kah
mu tak fahang fahang
mu makang ikang

KANG KANG KANG

MALAM INI
jam 8:30 malam
siaran langsung
------------

4 ulasan:

Awanama berkata...

pndngan wa la takat umo wa skrg ni...kalu stakat raja mlayu mati,xda sape yg sedih or amik peduli pn...mmg x bawa manfaat pd rakyat pn...time idup pn mcm xda fungsi jerrr??!!! Berkata benar walau pahit...! Tweet sikit!!! Kehkehkeh

Awanama berkata...

Makang ikang banyang sangang.. buleng jading biong..

Aku ingat orang Kelantan saja tak ok. Rupanya Teganu lagi teruk bodohnya. Kelantan dah kebah lama juga.. takdok2 tok guru TGNA ni.. bodohnya kembali lagi...

Awanama berkata...

Makang ikang banyang sangang.. buleng jading biong..

Aku ingat orang Kelantan saja tak ok. Rupanya Teganu lagi teruk bodohnya. Kelantan dah kebah lama juga.. takdok2 tok guru TGNA ni.. bodohnya kembali lagi...entah mai dari lubang mana pun..dah toksey trace doh.

Awanama berkata...

oii. ada manfaat lah. dapat cuti satu hari.