Jumaat, 29 Mei 2015

PASTI AKAN MENIPU






KOMENTAR
kenapa berita ini mucul
kenapa ada berita ini
apa makna berita ini

ini maknanya memang ada
rancangan jahat untuk menipu
kenyataan ini hanya amaran


PAC akan lebih ‘agresif’ jika Arul, Shahrol menipu, kata Nur Jazlan

Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) hari ini memberi peringatan kepada presiden 1Malaysia Development Berhad (1MDB) Arul Kanda Kandasamy dan mantan ketua pegawai eksekutifnya (CEO) Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi sekiranya mereka didapati menipu jawatankuasa di bawah Parlimen itu.
Pengerusinya  Nur Jazlan Mohamed berkata prosiding membabitkan kedua-dua individu terbabit akan lebih agresif berbanding prosiding biasa sekiranya PAC mempunyai bukti mereka menipu.
"Kalau ada bukti mereka tipu, testimoni kami akan lebih agresif daripada biasa. Kami cenderung mereka datang (menghadiri prosiding) dengan niat yang baik untuk mereka ceritakan kisah mereka.
"Kalau ada bukti mereka tipu, anggota PAC tidak akan simpati dengan mereka," katanya kepada pemberita pada sidang media di lobi Parlimen
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pac-akan-lebih-agresif-jika-arul-shahrol-menipu-kata-nur-jazlan#sthash.B2Jmsf8x.dpuf

KAH KAH KAH

woit
bukan cukup dengan menyoal
tak cukup dengan agresif
jika cuba menipu
tangkap dakwa  penjara
tidak ada ampoon
tidak ada maaf
kalau dijepun kepala dah putus

TORA TORA TORA


----------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau di negara kapir dah lama puak penyamun tarbus puak perasuah pencuri di siang hari ni kena berbaris depan fire squad.
Tapi ini malaysia. Tok tok mufti boleh saja edar skrip khutbah yang mencela jenayah 1mdb ni. Jenayah pm menipu dalam parlimen. Biar semua warga faham duduk perkara. Tapi kenapa tiada usaha begitu?
Anda bersekongkol juga kah? Diam tanda setuju dengan benda benda mungkar zalim.

Puak puak tu tak cakap banyak berdolak dalik huh hah itu ini. Kena heret ke dinding mata bertutup dan mati keras. Dasar hidup tak tahu diuntung.

Tanpa Nama berkata...

Sah dah bebudak ini nak menipu

Mesti ketua dia sudah ajar

Lahanat biasa lah

Tanpa Nama berkata...

Kalau x tipu bukan unmo.....

Tanpa Nama berkata...

lanun siasat penyamun
satu untuk ko dua untuk aku

Tanpa Nama berkata...

mula2 dah menipu
tengah2 dah menipu
akhir2 besok pun menipu

kat kubor boleh menipu?