Ahad, 17 Mei 2015

TOLONG SELAMATKAN






TOLONG SELAMATKAN


tt; Tolong la siarkan komen aku ni. Aku nak merayu kepada semua yang ada kuasa tolonglah selamatkan anak2 rohingya dalam bot tu. 

Kita pun ada anak jadi kita pun boleh rasa luluh bila anak2 depa tu hidup macam tu. Hari ni hari depa susah kita tak tau entah esok lusa hari kita susah pula. Tolong lah bantu. Ya Allah tolong lah anak2yang sedang susah tu. Aku sedih ni Ya Allah. on DEBAT BUKAN BUDAYA KITA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/17/15





---------------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

selamat kan mereka selamat kan kita
selamat kan semua sekali
jangan pilih bulu jangan pilih warna kulit
jangan pilih agama jangan pilih parti
sebagai manusia perlu adil saksama
jangan berpilih pilih jangan rasis
jangan nak rembat bagi semua secara adil
itu baru layak jadi manusia
penduduk msia 28 juta
warga asing mungkin 5 juta
penguasa tidak.sedar ?
atau.buat dono atau memang suka pasal ada masyuk kah kah kah
pi lah mana mana market shopping kedai.tempat awam... org msia dah takut nak.keluar..penuh dgn bangla penuh dgn indon.penuh dgn vietnam...penuh dgn myanmar...tak sedar ? tak nampak....tak ada tindakan...semua petak berniaga pasar malam penuh warga aaing...ada.sapa peduli ada sapa kisah...kah kah kah....

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah....
Selamat kan malaysia dari pemimpin yang rakus
Selamatkan msia dari rasuah
Selamatkan msia dari salah guna kuasa
Selamatkan msia dari kroni
Selamatkan dari hasutan
Selamatkan dari.pendakwaan berpilih
Selamatkan dari serangan eeee
Selamatkan dari ktn
Selamatkan dari.ros jib kroni
Anak.pinak.sapu semua
Selamatkan dari daulah daulah hitam
Yang sokong rasuah yang sokong cium.tangan yang sokong kemungkaran
Kami minta padamu Ya Allah

Tanpa Nama berkata...

terlalu ramei da kat malaysia ni...
aku pun da x kenal mana satu melayu...
mana satu indon..
mana satu Niger..
mana satu bangla...
mana satu rohingya

Tanpa Nama berkata...

Masa Berperang Ditimur Tengah semua Laung Nama Allah....
Masa Nak Kena Tolong Sesama Islam Semua Diam dan Tolak yang Minta Tolong ke Laut!

Tanpa Nama berkata...

Aku ingin sekali bantu. Tapi bila lihat Bangla sudah memenuhi ruang rata2 masjid di KL..aku dah mikir yg KL akan jadi bandar Bangla satu hari nanti. Kita pun akan dapat PM Bangla jugak nanti.

Atau mungkin kita terpaksa quarantin derang kat Banjaran Titiwangsa saja. Semoga boleh dimajukan menjadi laksana Andorra Switzerland atau paling cikai mcm Bikit Bintang gituh (kalo biasa pi lorong2 gelap la).

Kat Bukit Mertajam.. waktu Jumaat rambang tatkala betul2 khatib sedang berkhutbah, rumah2 pelacuran dikunjungi beribu2 Bangla laksana ulat taik dlm septic tank. Alhamdulillah..majulah negarakuku.

Tanpa Nama berkata...

Bukan sj mereka ini islam tp atas dasar kemanusian juga.katanya ada yg dhalau drpd perairan kita tampa sebarang ptolongan.sekurangnya berilah sedikit makanan utk org yg kelaparan.bagai org yg tak ada hati perut kita ini.Tuhan melihat semuanya.mana pengrrusi asean yg dbangakan itu.knpa diam bagai pengecut.nepal dhujung dunia sana bpusu tolong.kenapa biarkan org dnegara jiran merempat.TOLONG MEREKA

Tanpa Nama berkata...

Kalau aku PM aku akan reserve satu pulau kecik dalam perairan malaysia ni untuk pelarian rohingya.Bagi bantuan sikit selebihnya benarkan depa jadi nelayan dalam lingkungan yang dibenarkan. Buat rumah panjang untuk cover semua orang rohingya.

Ya aku akan buat. Lebih elok depa dapat hidup selamat daripada aku hanya angguk2 kata "la kapal depa karam ka...kesiannn"

Bumi ni Allah punya kalau kita kedekut nak tolong kita pun akan kena usung ke kubur tak lama lagi.

Tok mufti dalam negara ni ramai tapi aku cuma dengar Asri saja yang komen. Yang lain mana? Takkan senyap sampai tak boleh tegur kerajaan ni.
Kata la "nyawa manusia tu perkara dhoruriat. Islam amat memelihara nyawa. Dengan nafikan pertolongan kepada rohingya kamu kerajaan dah degil dengan ajaran yang nabi MuhammadSAW pesan.

Halusilah komen aku ni.