Isnin, 29 Jun 2015

ANJING DAN ULAMAK






hadi-awang-hudud-pas
Presiden Pas menjelaskan beliau menggunakan perkataan salak ini sebab kerana mereka yang menentang hudud melawan hukum Tuhan More ››

Isu hudud: Biar anjing, serigala menyalak, kata Hadi           

PAS akan meneruskan agenda untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, demikian ditegaskan Presidengnya Abdul Hadi Awang.
      
" Biarlah...biar dia sahaja yang bersuara kita bawa agenda kita. Biar anjing menyalak, serigala menyalak... qabilah berjalan terus sampai ke destinasi, matlamat yang dituju."

           ABANG JAI

Asri: Jangan lupa 'ulama' perangai macam anjing

          Bekas mufti Perlis  Dr Mohd Asri Zainul Abidin mengingatkan umat Islam agar tidak lupa "ulama yang bersikap bagaikan anjing" dalam kesibukan membincangkan isu kempen menyentuh bintang itu.


Merujuk sepotong ayat al-Quran, tokoh agama itu menjelaskan ayat tersebut telah menyamakan ulama yang menjual nilai ajaran Allah demi kepentingan dunia sepertimana anjing yang sentiasa menjelirkan lidah.



KAH KAH KAH


i rest my case

i've nothing to

add my lord

KAH KAH KAH

----------------

10 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Keynote Islam di Tanah Melayu ini hanya berlingkaran pada:

Aurat, Khalwat, Anjing, Babi, Tarawikh 20 rakaat, Pahala Bergunung Ganang, Air Doa, Tangkap Jin, Tangkap Sotong, Jatuh Kapir, Potong Tangan, Anak Luar Nikah, Rogol Bini, Serban, Jubah, Sawan Kalau Tengok Pangkah, Jenama diri dgn gelaran (Cooontoh: Datok Doktor Ustaz Haji Lebai Fadilah Kamis) dan Membezakan bulan-bulan tertentu.

Orang Asli pun tak larat dengan perkara yang disebut diatas sebab tu orang Asli lebih suka masuk Kristian sebab tonyok, monyet dan tupai masih boleh dimakan didalam hutan belantara.

Awanama berkata...

Hudud tu bagus tapi cubalah fikir pasal rakyat dulu. Mangsa banjir di Kelantan dah dapat rumah semua? Macamana dengan kod sara hidup yang tinggi sekarang?

Awanama berkata...

Hudud ni masih jauh lagi untuk direalisasikan. Simpan dulu agenda tu. Sampai masa baru buat. Rakyat lagi penting untuk difikirkan buat masa sekarang.

Awanama berkata...

Perangai macam ini buat malu bangsa dan agama je. Kalau nak jadi ulamak, bersikaplah seperti ulamak.

Awanama berkata...



Ddlm Quran..

ALLAH tlh pon berfirman..

Selain drp Jin & Manusia..

..."bhwsanya tlh berTASBIH kpd ALLAH smua makhluk2 dilangit & bumi.."

>>bukti bhw smua makhluk2 trmasuk ANJING-srigala-BABI punya fitrah-LURUS

>>makhluk2 ANJING-srigala-hattaBABI skalipon,mmiliki akidah, AKIDAH-suci-ygLURUS

>>Rujuk surah Al-Kahfi bgmn anjing mnjd shbt-SETIA sbnr7Mukmin yg SEJATI

>>Fitrah & AKIIDAH makhluk2 itu tak pernah SONSANG-sesat-&-MURTAD



AKIDAH

AKIDAH-LURUS anjing-BABI-srigala..tidak sskali onar-bengkok-khianat-mmFITNAH

AKIDAH-fitrah-LURUS mrk hanya bertasbih kpd ALLAH..



TETAPI


Sebaliknya..
Sapekah yg TERANG2 mlanggar-ONAR-bengkok-PUTAR-khianat-FITNAH ddlm ummah?


SUMBER

SUMBER AKIDAH

Sumber kpd AKIDAH dasar @ perlembagaan ISLAM dan PAS itu..
--1) Quran
--2) Hadis
--3) Itjmak
--4) Qias


1) Quran

Ddlm surah sbnyk 114 surah itu & ayat yg mana lebih drp 6000 ayat itu dan Quran sbg sumber "AKIDAH" terpenting lg maha7Penting itu yg ada mnnyuruh serta mmbolehkan kita-manusia mmbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? kpd ssama manusia???!


2) Hadis

Hadis yg mana...samada hadis SOHEH....hadis DHOIF @ hadis PALSU skali pon yg ada mnyuruh & mmbolehkan brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH???? sesama umat manusia hatta kpd musuh skali pon????!!


3) Itjmak

Itjmak ulamak serta "IJTIHAD" ulamak tolol yg mana yg boleh brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? dikalangan sesama manusia TAK kiralah samaada dia tu musuh ddlm SELIMUT ker @pon musuh cakar-siku-LUTOT??????!


4) Qias

Qias dtg dr mana...Qias shbt & ulamak mana.....Ijtihad Qias drp shbt & ulamak bahalol-TOLOL mana yg boleh brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? trhadap musuh skalipon musuh itu Yahudi musyrik Kafir harbi @ munafiq haraki skalipon dikalangan umat manusia????????!


INGAT!

INGAT wajib INGAT!!

4 drp sumber dasar/perlembagaan diatas QURAN HADIS ITJMAK & QIAS itu adalah sumber tunjang kpd AKIDAH...jd apb terkeluar dan berlawanan dgn sumber yg 4 diatas itu tentulah AKIDAH sseorg itu akan mhjd..

....akidah-SONGSANG
....akidah-SESAT
....akidah-MURTAD

AKIDAH2 yg-SONGSANG...akidah-SESAT...dan akidah-ygMURTAD pasti skali akan mmbawa sberat2 sebangsat2 & sbejat7MUSIBAT tipu-samar-KLIRU kpd ummat!!!



Didlm Quran..

ALLAH tlh berfirman..

"..sesunguh7nya kbejatan FITNAH itu lebih lebih dahsyat-AKBAR drp mbunuh"

LAYAK?

LAYAKkah??..
...pmbawa AKIDAH-songsang-sesat-MURTAD-khianat-FITNAH brcakap tentang hudud ALLAH???

I rest my case myGOD..

Awanama berkata...



Ddlm Quran..

ALLAH tlh pon berfirman..

Selain drp Jin & Manusia..

..."bhwsanya tlh berTASBIH kpd ALLAH smua makhluk2 dilangit & bumi.."

>>bukti bhw smua makhluk2 trmasuk ANJING-srigala-BABI punya fitrah-LURUS

>>makhluk2 ANJING-srigala-hattaBABI skalipon,mmiliki akidah, AKIDAH-suci-ygLURUS

>>Rujuk surah Al-Kahfi bgmn anjing mnjd shbt-SETIA sbnr7Mukmin yg SEJATI

>>Fitrah & AKIIDAH makhluk2 itu tak pernah SONSANG-sesat-&-MURTAD



AKIDAH

AKIDAH-LURUS anjing-BABI-srigala..tidak sskali onar-bengkok-khianat-mmFITNAH

AKIDAH-fitrah-LURUS mrk hanya bertasbih kpd ALLAH..



TETAPI


Sebaliknya..
Sapekah yg TERANG2 mlanggar-ONAR-bengkok-PUTAR-khianat-FITNAH ddlm ummah?


SUMBER

SUMBER AKIDAH

Sumber kpd AKIDAH dasar @ perlembagaan ISLAM dan PAS itu..
--1) Quran
--2) Hadis
--3) Itjmak
--4) Qias


1) Quran

Ddlm surah sbnyk 114 surah itu & ayat yg mana lebih drp 6000 ayat itu dan Quran sbg sumber "AKIDAH" terpenting lg maha7Penting itu yg ada mnnyuruh serta mmbolehkan kita-manusia mmbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? kpd ssama manusia???!


2) Hadis

Hadis yg mana...samada hadis SOHEH....hadis DHOIF @ hadis PALSU skali pon yg ada mnyuruh & mmbolehkan brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH???? sesama umat manusia hatta kpd musuh skali pon????!!


3) Itjmak

Itjmak ulamak serta "IJTIHAD" ulamak tolol yg mana yg boleh brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? dikalangan sesama manusia TAK kiralah samaada dia tu musuh ddlm SELIMUT ker @pon musuh cakar-siku-LUTOT??????!


4) Qias

Qias dtg dr mana...Qias shbt & ulamak mana.....Ijtihad Qias drp shbt & ulamak bahalol-TOLOL mana yg boleh brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? trhadap musuh skalipon musuh itu Yahudi musyrik Kafir harbi @ munafiq haraki skalipon dikalangan umat manusia????????!


INGAT!

INGAT wajib INGAT!!

4 drp sumber dasar/perlembagaan diatas QURAN HADIS ITJMAK & QIAS itu adalah sumber tunjang kpd AKIDAH...jd apb terkeluar dan berlawanan dgn sumber yg 4 diatas itu tentulah AKIDAH sseorg itu akan mhjd..

....akidah-SONGSANG
....akidah-SESAT
....akidah-MURTAD

AKIDAH2 yg-SONGSANG...akidah-SESAT...dan akidah-ygMURTAD pasti skali akan mmbawa sberat2 sebangsat2 & sbejat7MUSIBAT tipu-samar-KLIRU kpd ummat!!!



Didlm Quran..

ALLAH tlh berfirman..

"..sesunguh7nya kbejatan FITNAH itu lebih lebih dahsyat-AKBAR drp mbunuh"

LAYAK?

LAYAKkah??..
...pmbawa AKIDAH-songsang-sesat-MURTAD-khianat-FITNAH brcakap tentang hudud ALLAH???

I rest my case myGOD..

Awanama berkata...

SEKARANG INI BILA SEBUT ANJING SUDAH MACAM SINONIM DENGAN HADI AL TOLOL

Hadi ini Ulamak Betul ke ?????

Siapa CERTIFY Ulamak Hadi ini?????

Tak mungkin Ulamak Bahalol STANDARD HADI

Bodoh lah......

Awanama berkata...

Ini contoh ularmak celaka nak tipu melayu. Dulu lebai ni kata umngok kapir. Sekarang dia pula tersengeh-sengeh nak kawan dengan umngok anjing kapir. Ptuih, penipu macam babi...
Jangan tipulah, kami sini belum mati lagi. Dulu kata orang kapir sekarang kata orang anjing, tapi dialah manusia macam babi sondol...

Awanama berkata...

PAS anjing menjual agama.

Awanama berkata...

Berapa kali perkataan Anjing di sebut dalam Quran?
6x dalam 4 ayat
Cuba pahamkan ayat mana yang definekan anjing itu najis, kotor atau haram?
Sebaliknya.....
Kalau Quran tak ada masaalah dgn anjing, apa yang Melayu/Ustas phobia sangat, pantang, hina sangat dengan mahklok anjing ni.

[5:4] They consult you concerning what is lawful for them; say, "Lawful for you are all good things, including what trained dogs and falcons catch for you." You train them according to GOD's teachings. You may eat what they catch for you, and mention GOD's name thereupon. You shall observe GOD. GOD is most efficient in reckoning.

Ayat ini menyatakan buruan yang di tangkap oleh anjing (dah tentu kena airliur) adalah LAWFUL (HALAL) untuk dimakan.
yang kamu tokok-tambah nak samak dengan tanah kenapa?
Tak cukup jelas ke ayat Quran ni?
Kalau eskimo tak jumpa tanah, macammana? Simpan dulu dalam peti ice!
Patut eskimo tak nak masuk Islam.
'you train', makna nya ada unsur bela
pasal tu luar dari tempurung Msia, islam di saudi sekali pun selamba aje bela anjing

[7:176] Had we willed, we could have elevated him therewith, but he insisted on sticking to the ground, and pursued his own opinions. Thus, he is like the dog; whether you pet him or scold him, he pants. Such is the example of people who reject our proofs. Narrate these narrations, that they may reflect.

(Ayat yang di rujuk dalam komen Dr Mohd Asri)

Betapa setianya anjing, tuannya usap atau maki, dia tetap ternangga cunggap-cunggap (pants). Setia totok.
Di beranakkan begitu sebagai spesis anjing.
Sifat kesetiaan (totok) anjing inilah umpamanya manusia, yang ada perasaan dan fikiran tapi tak boleh fikir logic (reflect) sebagai manusia.
Bodoh sombong - dia sendiri memilih utk terjegat ditanah.
Keluar la dari kotak/tempurung.

[18:18] You would think that they were awake, when they were in fact asleep. We turned them to the right side and the left side, while their dog stretched his arms in their midst. Had you looked at them, you would have fled from them, stricken with terror.

'We' maksudnya kami.
Bermakna penglibatan malaikat untuk golekkan kiri dan kanan 7 pemuda (tidur mati - bayangkan deep sleep selama 300+9 tahun) manakala anjing mereka mengeliatkan kaki-tangannya di celah/antara mereka.
Persoalannya; Mana datang konsep malaikat tak akan masuk bilik/gua kalau dalam bilik/gua ada anjing?
Ini juga menunjukkan 7 pemuda (Al-Kaf) bela anjing... 'THEIR DOG'
Tapi Ustas dah hukumkan tak boleh....

[18:22] Some would say, "They were three; their dog being the fourth," while others would say, "Five; the sixth being their dog," as they guessed. Others said, "Seven," and the eighth was their dog. Say, "My Lord is the best knower of their number." Only a few knew the correct number. Therefore, do not argue with them; just go along with them. You need not consult anyone about this.

Anjing itu di ambil kira sebagai sebahagian jumlah mahklok setia beriman dalam gua itu.
Kalau ikutkan tak perlu utk sebut pasal anjing itu langsung - ini diungkap 3 kali pulak tu.
Satu penghormatan untuk anjing itu....bukan begitu?

Jangan lupa... nasib baik ada anjing dahaga, pelacur yang gunakan kasutnya ambil air bagi minum pada anjing itu mendapat kredit sehingga di terima masuk syurga.

Tapi ironiknya, anjing kisah pelacur tu sama dgn anjing pemuda Al-Kaf, diHUKUMkan cuma sebagai mahlok najis yang ok aje di rejam.