Ahad, 7 Jun 2015

DARI HATI YANG LUAS







LIHAT 

&

 DENGAR
satu pandangan
satu ucapan
dari hati dan jiwa
yang amat luas


7 ulasan:

Unknown berkata...

Terbaik abg mat sabu the living legend!

Tanpa Nama berkata...

Apa mau jd sama Pas ... ini la d katakan menang sorak kg trgadai ... syokkk sendiri ... hadi ingat pas sorang2 bleh menang mmg bahalol bongkak & sombong .... tgk PRU 14 ni mmg jahanam la pas silap hb klantan pun abihhh ... bodoh x boleh d ajar pandai x bleh d ikut ...

Tanpa Nama berkata...

Kpd Hishamuddin Rais,

Apa pendapat engkau ? jika kita pecahkan Pakatan Rakyat kpd 2, iaitu :-

Pakatan Hadi dan Pakatan Original (Asal).

Pakatan Hadi terdiri drpd :-
1. Ulama PAS
2. ahli-ahli (PAS + DAP + KEADILAN) yg sokong Hadi
3. ahli-ahli (PAS + DAP + KEADILAN) yg sokong hudud
4. ahli-ahli (PAS + DAP + KEADILAN) yg pakat dgn UMNO

Pakatan Original (Pakatan Asal) pula terdiri drpd :-
1. ahli-ahli PAS yg (Progressive / Erdogen / PasMa / Professional)
2. ahli-ahli (PAS + DAP + KEADILAN) yg sokong manifesto Pakatan 2008

Pecahkan Pakatan, kpd 2 diatas, akan "licinkan" dan "senangkan" perjalanan Pakatan Rakyat.
Apa pendapat ?

Tanpa Nama berkata...

Ucapan Mat Sabu menunjuk kan kepimpinan PAS yang baru adalsh orang iorang BODOH

Bila di lihat orang orang di belakang Mat Sabu tak ubah BEROK BEROK KAMPONG rupa nya.

Apa lah BODOH orang orang Melayu sekarang ini , PAS jugak di pilih nya.

Tanpa Nama berkata...

Cilaka betul. Saya telah buangkan masa 3 jam untuk hantar ULASAN saya kpd TUKAR TIUB. Yang hindar saya ialah "buktikan anda bukan robot" . Bolih kah sesiapa tolong jawab saya, berikut :-

1. Ada 2 kumpulan ayat. Satu kumpulan, ada 7 alphabet yg di lukis macam lukisan. Satu kumpulan ada di kiri, dan satu lagi di kanan. Kita kena taip masuk alphabet-alphabet ini. Soalan saya ialah "apabila kita taip masuk 2 kumpulan alphabet ini, patut kah, kita beri satu "space" di tengah-tengah 2 kumpulan alphabet ini ?

2. Selepas taip masuk 2 kumpulan ayat yg 7 alphabet itu , patut kah kita tekan butang "sahkan" ?

3. Serta merta di atas butang "tekan untuk terbitkan" , ada satu ruang. Apa kah yang kita kena taip ke dalam ruang ini ?

4. Saya pakai "papar versi web" . Sebab jika saya pakai "papar versi mudah alih" , tak dapat masuk pilih identiti saya. Ada kah sebab saya pakai "opera mini" web browser ?

5. Kenapa pula , saya dapat berjaya, hantar ULASAN ini kpd Tukar Tiub ? Sebab, selepas 4 kali gagal hantar ulasan, tiba-tiba keluar satu arahan, panggil saya masukkan satu perenggan ayat yg lebih kurang 200 alphabet. Saya "copy & paste" 200 ayat itu kedalam satu ruang di bawah, baru lah berjaya hantar ULASAN kpd TUKAR TIUB.

6. WOIT, bukan senang nak hantar ULASAN. Ini disebabkan olih "buktikan anda bukan robot" .

7. Yang saya jadi marah, ialah , selepas 40 minit taipkan ULASAN saya, tiba tiba apa yg saya telah taip itu semua nya hilang., apabila saya gagal dengan "buktikan anda bukan robot".

8. Pembaca di nasihat kan supaya "copy" apa yg anda telah taip itu ke dalam nota atau fail. Supaya apa yg anda taip itu tidak hilang, disebabkan gagal-nya "buktikan anda bukan robot"

Tolong jawab 1.2.3.4 diatas kpd saya. Terima Kasih.
Harap Hishamuddin Rais paparkan tulisan saya ini. Sebab banyak pembaca mungkin mengalami masa'alah yg sama.

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa selagi melayu wujud, inilah kitaran yg kita terus dan terpaksa terima.

Dibodohkan dgn agama. Dibodohkan dgn sendiri malas membaca. Dibodohkan dgn sendiri malas berpikir. Dibodohkan dengan malas mengkaji. Terus dibodohkan oleh ustat2. Yelah..para teknolojis melayu, sumer pakat lari tak nak tolong agama, sekadar bagi derma juta2 utk agama dan main peranan dari jauh. Takut kejar dunia pun x dapat. Kejar akhirat pun tak kemana. Sumer melayu tegar dgn mitos2 masing2..harap rezeki bawah bantal. Bangun pagi2, dengan berkat doa wali dan ustat, ada la RM10,000 setiap kali selak bantal slps bangun pagi. Cakap degar2 nak berperang sana sini, blom sempat lukakan musuh, diri sendiri dah pun berkecai. Harap semangat ja lebey..

Cukup susah nak pecahkan pemikiran melayu gini..baik di Indonesia..dimana2 kepulauan melayu.. dimana2 melayu pun sama saja.. biol dan macam celaka.

kiedentech berkata...

Bayangkan kalu PAS pimpinan Ha die dibenarkan memerintah malaysia kita terpaksa putuskan hubungan diplomatik perancis, denmark dan banyak negara atas alasan akidah kerana dalam negara ini benarkan penerbitan menghina islam walaupun kita membantah